جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: اس.‍‌ ام.‌ اس‌ها و ای‌ميل‌ها کنترل می‌شود، ايلنا

* تصور نکنند که آنتی پروکسی جلويش را می‌گيرد، اين تصور اشتباه است که کنترل نمی‌شوند چراکه تاکنون در رابطه با آنها نيز مدارا می‌شده است
* همه از عمليات تروريستی مطلع بودند، اما فکر می‌کرديم به يکی از تاسيسات حمله می‌شود


ايلنا: فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه ای‌ميل‌ها و اس‌ام‌اس‌ها کنترل می‌شود و جرم کسانی که تجمعات را ساماندهی می‌کنند بيشتر است، در رابطه با حادثه تروريستی شهادت استاد دانشگاه تهران نيز گفت: تقريبا همه مطلع بوديم و فکر می‌کرديم که به يکی از تاسيسات حمله کنند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل‌احمدی‌مقدم در حاشيه نشست تخصصی پليس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران حاضر شد در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا در رابطه با حادثه ترور استاد دانشگاه تهران، گفت: از اينکه قرار است هجومی صورت گيرد هشدار داده بودند و تقريبا همه مطلع بوديم و فکر می‌کرديم که به يک تاسيسات حمله کنند.
وی افزود: اما ديديد که يک ترور کور انجام دادند و اين دانشمند را به شهادت رساندند و احتمال دارد که اقدامات ديگری هم انجام دهند، از اين رو بايد برای پيشگيری، از دانشمندان محافظت آشکار و پنهان شود و خود دانشمندان هم برای امنيت خود تمهيداتی داشته باشند.
فرمانده نيروی انتظامی تصريح کرد: پرونده در دست دوستان ما در وزارت اطلاعات است و بايد از آنها در رابطه با شناسايی مظنونان احتمالی سئوال کنيد اما ما هم با دوستان وزارت اطلاعات همکاری می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ای ميل‌ها و اس‌ام‌اس‌ها کنترل می‌شوند
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر برخورد با افرادی که از طريق اس‌ام‌اس و ای‌ميل افراد را تشويق به حضور در تجمعات غيرقانونی می‌کنند، گفت: شرکت در اجتماعات غيرقانونی، اغتشاش و توهين به مقدسات، موجب برخورد است و بعد از اتمام حجت پس از روز عاشورا، مدارا کنار گذاشته شده است، به طوری‌که هم ما و هم دستگاه قضايی به شدت برخورد می‌کند.
احمدی مقدم با بيان اينکه تحريک کنندگان، عامل اصلی هستند، تصريح کرد: شايد اين افراد در ميدان نباشند اما همانطور که تا پيش از اين سياست مدارا را داشتيم در مورد اين افراد هم مدارا می‌کرديم اما از اين پس مدارا نخواهيم کرد.
وی با بيان اينکه "ای‌ميل‌ها و اس‌ام‌اس‌ها از جايی فرستاده می‌شود که کاملا در کنترل ما قرار دارد" افزود: تصور نکنند که آنتی پروکسی جلويش را می‌گيرد و اين تصور اشتباه را نداشته باشند که کنترل نمی‌شوند چراکه تاکنون در رابطه با آنها نيز مدارا می‌شده است.
فرمانده ناجا تاکيد کرد: آنها که تجمعات را ساماندهی می‌کنند قطعا جرمشان سنگين‌تر است.
او پنجشنبه هفته گذشته در مراسم صبحگاه پليس استان سمنان نيز تاکيد کرده بود که پليس تا رسيدن به ريشه‌های فتنه کار را رها نمی کند.

کشته شدن ۱۱ نفر از پرسنل نيروی انتظامی در خراسان جنوبی ترور سياسی نبوده است
احمدی مقدم همچنين در رابطه با شهادت ۱۳نفر از پرسنل ناجا در طول يک هفته در خراسان جنوبی نيز توضيح داد و گفت: در اين رابطه يک محموله مواد مخدر بوده که از سيستان و بلوچستان در حال انتقال به سمت شمال و خراسان شمالی بوده است که به دليل ضعف در رعايت اقدامات ايمنی، ماموران در کمين اشرار افتادند و ۱۱ نفز از آنها به شهادت رسيدند.
وی افزود: در تعقيب اين گروه تعدادی از آنها دستگير و تعدادی نيز کشته شدند که در جريان اين تعقيب‌ها نيز دو نفر ديگر از پرسنل ناجا شهيد شدند. مقادير زيادی هروئين نيز از افراد دستگير شده کشف شد و دوستان اطلاعات نيز يکی دو نفرشان را در مناطق ديگر شناسايی و دستگير کردند اما اينکه اين موضوع ترور سياسی باشد چنين چيزی مشاهده نشد و اشرار نيز قصد قاچاق مواد مخدر داشته‌اند.

در اصلاح قانون نقاط ضعف قانون قبلی در رابطه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است
احمدی مقدم در رابطه با راه‌های فرار افراد مرتبط با مواد مخدر از دست قانون اظهار کرد: راه‌های فرار قانونی شناخته شده است و قاچاقچيان هم هزينه زيادی می‌کنند که از راه‌های قانونی اقدام کنند اما در اصلاح قانون، نقاط ضعف قانون قبلی کاملا ديده شده است.
وی ادامه داد: دانه درشت‌های اساسی مواد مخدر در کشور نيستند و معمولا در کشور افراد دسته دو و سه هستند که سعی می‌کنند از طرق مختلف و وکيل از قانون فرار کنند.
رييس پليس کشور درباره مبارزه با تقاضای مواد مخدر نيز گفت: مبارزه با تقاضا يک اقدام فرهنگی است که سازمان‌های آموزشی و فرهنگی و رسانه‌ها مسئول هستند و ما بايد تامين کننده اطلاعات مورد نياز آنها باشيم و همکاری کنيم. يک بخشی هم نيروی انتظامی خود، بايد وارد عمل شود مثل آموزش دانش آموزان و اوليای مدارس و دانشجويان، که اين کار را انجام می‌دهيم.
احمدی مقدم يادآور شد: نيروی انتظامی در بخش‌های عمده فيلم‌های مستند و داستانی برای فرهنگ‌سازی در رابطه با مصرف مواد مخدر در صدا و سيما و سينما حضور دارد. برنامه ناجا نيز اقدامات پيشگيرانه محور است و طرح جامع پيشگيری نيز قرار است هفته آينده در ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شود تا شاهد تحول خوبی در اين زمينه باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016