جمعه 2 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت خانواده و فرزندان خردسال فعالين سياسی توسط وزارت اطلاعات، ميزان

ميزان: با گسترش بازداشت خانوادگی فعالين سياسی توسط وزارت اطلاعات در آخرين اقدام غيرانسانی نيروهای امنيتی اقدام به بازداشت پيمان چالاکی و همسرش به همراه فرزند خردسالشان نمودند
پيمان چالاکی، فعال سياسی-کارگری و دبير اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ساوه و همسرش سميه عالمی پسند از اعضای سابق جبهه مشارکت، منطقه تهران و دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تهران هست که روز يکشنبه به اتفاق دختر خردسالشان مانا در منزلشان واقع در شهرستان ساوه توسط عوامل وزارت اطلاعات بازداشت و به تهران منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر گزارش های دريافتی نيروهای امنيتی طی تماسی با يکی از دوستان اين زوج زندانی و احضار ايشان به اداره اطلاعات ساوه، مانا چالاکی دختر خردسال اين زوج را از پدر و مادرش جدا نموده و تحويل دوست خانوادگی ايشان داده اند.
براساس گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، اين زوج فعال سياسی توسط نيروهای وزارت اطلاعات به تهران منتقل شده اما از محل نگهداری ايشان اطلاع دقيقی در دست نيست.
همچنين همسر احسان هوشمند؛ پژوهشگر و روزنامه‌نگار کرد که روز سه شنبه در منزل خود دستگير شده بود نيز بازداشت شد.
ناهيد کوه‌شکاف روز چهارشنبه و يک روز پس از بازداشت همسر خود توسط پليس اطلاعات و امنيت احضار و مورد بازجويی قرار گرفت.
او روز پنجشنبه پس از احضار دوباره بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.احسان هوشمند، همسر وی نيز در زندان اوين محبوس است. آنها دارای دو فرزند ۱۴ و ۵ ساله هستند.
در روزهای اخير روند بازداشتهای خانوادگی فعالين سياسی گسترش نگان کننده ای يافته است و منجمله پس از بازداشت ليلا توسلی فرزند مهندس توسلی رئيس دفتر سياسی نهضت آزادی ايران خواهر و همسر خواهر وی نيز بازداشت شدند.
مسعود نورمحمدی برادر سعيد نور محمدی از فعالين جبهه مشارکت نيز روز گذشته بازداشت شد.
ليلی فرهادپور روزنامه نگار نيز چند روز پس از بازداشت فرزندش بهرنگ تنکابنی دستگير شد و همچنين اطلاعات ديگری نيز مبنی بر تهديد فعالين سياسی به بازداشت اعضای خانواده شان به گوش می رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016