شنبه 3 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير‌کشور: سرنخ‌های خوبی از ترور استاد دانشگاه تهران به دست آورده‌ايم، ايلنا

ايلنا: وزير‌کشور از کشف سرنخ‌های جديد از ترور استاد دانشگاه تهران خبر‌داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مصطفی محمد نجار در حاشيه گردهمائی مديران کل وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به ايلنا در خصوص آخرين پيگيری‌ها از وضعيت پرونده ترور استاد دانشگاه تهران گفت: به لطف خدا به سرنخ‌های خوبی رسيديم و در حال بررسی زوايای پنهان اين موضوع هستيم که در موعد مقرر اعلام خواهد شد.
وی در مورد نتايج جلسه گردهمايی مديران کل وزارت کشور گفت : اين جلسه با حضور بيش از ۳۰ نفر از مديران برگزار شد که يکی از مسائل مطرح شده همکاری و هماهنگی بيشتر بين مديران برای ارائه خدمات بهتر در سطح کشور بود. همچنين در مورد تعامل بيشتر با استانداران و فرمانداران بخش‌های مختلف با هدف تعامل در کارهای فی مابين معاونت‌ها و مديريت‌های مربوطه بحث و تبادل‌نظر شد.
وزير‌کشور همچنين از بحث پيرامون آمادگی بيشتر برای اجرای برنامه‌های ستاد دهه فجر خبر داد و گفت: آقای افشار را به ‌عنوان مسوول اين کار منصوب کرديم که اين برنامه‌ در دهه فجر عملياتی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نجار ادامه داد: مساله ديگر اقدام اساسی و تحول جديدی است که در وزارت کشور اتفاق افتاده است و آن شروع طرح تحرک است که اين طرح مخفف کلمات تحول و حرکت راهبردی در وزارت کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در اين طرح اهدافی که در وزارت کشور براساس وظايف قانونی بايد دنبال کنيم را بر مبنای اسناد بالادستی ، سند چشم انداز ۲۰ ساله ،برنامه‌های پنج ساله و برنامه دولت خدمتگزار تبديل به هدف کرديم و ۳۰ هدف کلان در وزارت کشور را در ۱۲ حوزه تعريف کرديم که اين اهداف در لايه‌بندی بعدی حدود ۲۰۰ هدف جزيی و ريز شده است که تقريبا شامل ۱۶ برنامه اجرايی است.
وزير‌کشور خاطرنشان کرد: براساس اين طرح مديران و پرسنل وزارت کشور به وسيله اهداف و شاخص‌های تعريف شده و برنامه‌ريزی که وجود دارد به هم مرتبط می‌شوند تا بتوانند به شکل ارگانيک و هماهنگ تمام اهداف وزارت کشور را در استانداری‌ها پيش ببرند.
نجار با بيان اينکه لايه اول اين طرح در وزارت کشور است، گفت: شروع اين کار از امروز انجام می‌شود که مناسبت ايام‌الله دهه فجر آن را اعلام کرديم و در مرحله بعد در سطح استانداری‌ها تحرک انجام خواهد شد که اين يک هماهنگی ارگانيک و سازمان يافته‌ای است که در سطح کل وزارت کشور با اهداف عملياتی مشخص دنبال خواهد شد.
وزير‌کشور با بيان اينکه اين اهداف را از دو طرف پشتيبانی می‌کنيم ،گفت: ‌از يک سو از طرف اتاق‌های فکری که بنده در مجلس شورای اسلامی وعده آن را داده بودم اين پشتيبانی صورت می‌گيرد که اين اتاق فکر در مرکز تحقيقات وزارت کشور شکل می‌گيرد و به اتفاق مسوولين همين فرآيندها مورد بررسی قرار می‌گيرد ،از سوی ديگر توسط خبرگان و کسانی که درگير اين پرونده هستند اين مسائل پشتيبانی می‌شود.
وی با تاکيد بر اينکه پروژه‌های وسيعی در حوزه اين اهداف تعريف شده است، گفت: اميدواريم با اين حرکت راهبردی و اساسی که در وزارت کشور شروع شده است بتوانيم خدمات بهتری به ملت ايران ارائه کنيم.
وزير‌کشور در پاسخ به سوالی در خصوص طرح افزايش ۲۰ نماينده مجلس شورای اسلامی گفت: براساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال يکبار بايستی ۲۰ نماينده به سقف نمايندگان مجلس اضافه شود که انشاءالله با اين کار جديد حداکثر تا ۳۱۰ نماينده مجلس را افزايش خواهيم داد که لايحه آن تهيه شده و به دولت خواهد رفت و انشاءالله پس از آن نيز به مجلس می‌رود.
وی ادامه داد: کاری که انجام شد براساس عوامل انسانی و مسائل جغرافيايی و سياسی کشور و درخواست نمايندگان و کار کارشناسی که در استانداری‌ها انجام شده است که روی اين کار مطالعات سنگينی را انجام داده‌ايم به زودی به دولت ارائه می‌شود و جزييات طرح نيز مشخص خواهد شد.
نجار در مورد اهداف سفر خود به دوحه و اينکه آيا اين سفر در راستای طرح امنيتی با اين کشور است، گفت: با کشورهای حاشيه خليج فارس برای ايجاد امنيت دست جمعی کارهای امنيتی را دنبال می‌کنيم که يکی از اين کشورها قطر است که برای امضای موافقتنامه امنيتی به اين کشور می‌روم ، البته در کنار آن کارهای ديگری نيز را دنبال خواهيم کرد.
وزير‌کشور ادامه داد: از جمله مباحث ديگر که در اين سفر بحث توسعه فعاليت اقتصادی بين برخی استان‌هی کشورا با کشور قطر علی الخصوص استان‌های حاشيه خليج فارس مثل بوشهر، ‌خوزستان و هرمزگان است که حجم تعاملات و فعاليت‌های زيادی را با کشور قطر دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016