دوشنبه 5 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری ۱۰۷ نفر از حجاج به‌دليل حمل مواد‌مخدر، ايلنا

* ۴۶ درصد از کشفيات مواد از حجاج از طريق دستگاه‌های ايکس‌ری و ۵۰ درصد با بازرسی بدنی بوده است
* بيشترين ضريب آلودگی ايستگاه‌های پرواز مربوط به استان گلستان بوده است


ايلنا: مديرکل اجرايی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:در سال جاری ۱۰۷ نفر از حجاج در داخل کشور به دليل اقدام به حمل مواد مخدر دستگير شدند که اين ميزان سال گذشته ۳۳۶ نفر بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، مسعود زاهديان مديرکل اجرايی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تجليل از دست‌اندرکاران مبارزه با حمل مواد مخدر در سفرهای زيارتی با بيان اينکه يکی از نگرانی‌های ما در سنوات گذشته اين بوده که عده قليلی از حجاج اقدام به حمل و استفاده از مواد مخدر در سفرهای زيارتی می‌کردند، گفت: اين موضوع ساحت شيعه و ايرانيان را مورد سئوال قرار می‌داد و برخوردهای ناخوشايندی نيز با اين افراد صورت می‌گرفت اما در سال جاری با اقداماتی که صورت گرفت نتايج مطلوبی در اين رابطه به دست آمد.
وی با اشاره به اينکه سال ۸۶ ، ۱۰۲ هزار زائر، سال ۸۷، ۱۰۹ هزار و سال ۸۸، ۶۷ هزار و ۸۹۱ زائر به حج اعزام شدند، تصريح کرد: بيشترين ضريب آلودگی ايستگاه‌های پرواز مربوط به استان گلستان بوده است.
مديرکل اجرايی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ريزش ۵/۶۷ درصدی کشف مواد مخدر از زائران نسبت به سال گذشته به دليل کاهش ۳۸ درصدی اعزام حجاج هم بوده است و دستگيری‌ها نيز در اين رابطه ۶۸ درصد کاهش يافته است.
زاهديان اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۷ نفر از حجاج در داخل کشور به دليل اقدام به حمل مواد مخدر دستگير شدند که اين ميزان سال گذشته ۳۳۶ نفر بوده است.
وی افزود: سازمان حج با توجه به مشخص بودن ايستگاه‌هايی که بيشترين مواد مخدر از آنجا منتقل می‌شود نسبت به تقويت تجهيزات الکترونيکی مساعدت کند.
مديرکل اجرايی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اينکه چهار درصد کشفيات از طريق سگ مواديافت بوده است، گفت: ۴۶ درصد از کشفيات مواد از حجاج از طريق دستگاه‌های ايکس‌ری و ۵۰ درصد با بازرسی بدنی بوده است که با تقويت تجهيزات الکترونيکی می‌توان کيفيت کار را در اين رابطه افزايش دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016