چهارشنبه 7 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عکس ميرحسين حذف شد تا کتاب ۱۰ جلدی مجوز انتشار بگيرد، کلمه

کلمه: در پی جلوگيری وزارت ارشاد از چاپ کتاب ده جلدی ۲۵ سال در ايران چه گذشت (از بازرگان تا خاتمی) به دليل قرار گرفتن تصوير ميرحسين موسوی در جلد نهم که مربوط به دوران نخست وزيری او بوده است، ناشر مجبور به تغيير عکس روی جلد شد و در نهايت جلد نهم کتاب با اقدام اعتراضی ناشر و نويسنده بدون تصوير هيچ يک از مقامات و مسوولين منتشر شد.

به گزارش کلمه به دنبال اين اقدام سياسی وزارت ارشاد نويسنده و ناشر کتاب توضيحی را خطاب به مخاطبان خود نوشتند.

متن اين توضيح به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خواننده گرامی

با کمال تاسف به دليل آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قرار گرفتن تصوير مير حسين موسوی (نخست وزيراسبق)بر روی جلد نهم کتاب ۲۵ سال در ايران چه گذشت ؟(از بازرگان تا خاتمی)جلوگيری نموده است نويسنده و ناشر کتاب به عنوان اعتراض به اين عمل غير منطقی و غير قانونی و دخالت ايده های سياسی جناحی و گروهی در نشر کتاب های تاريخی هيچ تصويری (تصاوير مربوط امام (ره) آيت الله خامنه ای،آيت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر ولايتی ) را بر روی جلد قرار نداده اند.

جلد نهم مجموعه ی ۲۵ سال در ايران چه گذشت ؟ (از بازرگان تا خاتمی) حاوی مطالبی درباره حوادث سال ۱۳۶۳ (ادامه رياست جمهوری آيت الله سيد علی خامنه ای و نخست وزيری مير حسين موسوی) است.

به نظر می رسد در اين مجموعه نويسنده کوشيده است بدون گرايشات فردی و گروهی و بيطرفانه با توجه به منابع ، ماخذ و مشاهدات خود، يک تاريخ سياسی کامل را از دوران بعد از انقلاب به رشته تحرير در آورد.بر روی هر جلد کتاب نيز فراخور دوران تصوير مربوط به يکی از مقامات چاپ شده است. به غير از جلد نهم که مربوط دوران نخست وزيری مهندس موسوی است که با اعمال ديد سياسی وزارت ارشاد تصوير ايشان حذف شد.

اين کتاب به نويسندگی داوود علی بابايی در نشر اميد فردا منتشر شده است.با حذف عکس مير حسين موسوی و ساير مقامات تصويری از حضور مردم در خيابان ها بر روی جلد نهم قرار گرفته است.

خبرنگار کلمه مطلع شد بعد از ارائه اين توضيح از سوی انتشارات، در اوايل هفته جاری عده ای از افراد خودسر و لباس شخصی ها با حمله به انتشارات اميد فردا شيشه های انتشارات را شکسته و به هتاکی پرداخته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016