پنجشنبه 8 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخطار اوباما به تهران در ارتباط با پروندۀ هسته ای، رادیو بین المللی فرانسه

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در روز چهارشنبه در نخستین سخنرانی سالانۀ خود در مقابل اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در اشاره به پروندۀ هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مورد پیامدها و عواقب رفتار تهران در این عرصه به ایران هشدار داد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به تشدید انزوای ایران و کرۀ شمالی در عرصۀ بین المللی به خاطر فعالیت های هسته ای این دو کشور گفت جمهوری اسلامی ایران به خاطر بی اعتنائی به تعهدات خود بدون تردید با عواقب رفتار خود روبرو خواهد شد. باراک اوباما در بخش دیگری از سخنان خود در برابر اعضای کنگرۀ آمریکا به اعتراض های خیابانی مردم ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم پرداخت و گفت آمریکا از "حقوق بشر زنانی" که در خیابان های ایران راه پیمائی می کنند پشتیبانی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنرانی سالانۀ رئیس جمهوری آمریکا در برابر کنگرۀ این کشور مرکب از اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان سنتی است که قدمتی دویست و بیست ساله داشته و سخنرانی (The State of Union) نام دارد.

جرج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال دوهزار و دو میلادی در سخنرانی سالانۀ خود در مقابل اعضای کنکرۀ این کشور جمهوری اسلامی ایران را در جرگۀ کشورهای "محور شرارت" قرار داده بود.

مسألۀ حضور نظامی آمریکا در عراق از دیگر مسائل مطرح در سخنرانی روز چهارشنبۀ رئیس جمهوری آمریکا بود. باراک اوباما در این ارتباط بر این نکته تأکید کرد که "به جنگ در عراق پایان خواهد داد". رئیس جمهوری آمریکا گفت این جنگ (جنگ عراق) به پایان رسیده و او تاآخرماه اوت سال جاری میلادی (دهم شهریور ماه سال آیندۀ خورشیدی) نیروهای آمریکائی مسقر در عراق را به کشور باز خواهد گرداند.

در اظهار نظر در مورد اوضاع در افغانستان، باراک اوباما با احتیاط بیشتری سخن گفت و به اعضای کنگره هشدار داد که در افغانستان روزهای دشواری در انتظار آمریکائیان است. با وجود این، باراک اوبا ما نسبت به موفقیت آمریکا و مقامات افغان در مبارزۀ آنان با طالبان ابراز اطمینان کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت این کشور از طریق تقویت نیروهای خود در افغانستان و آموزش بیشتر نیروهای افغان تلاش می کند که تا ماه ژوئیۀ سال جاری کار برقراری امنیت در کشور را به طور کامل به نیروهای افغان بسپارد.

البته باید بر این نکته تأکید کنیم که در نخستین سخنرانی سالانۀ باراک اوباما در مقابل اعضای کنگرۀ این کشور، مسائل اقتصادی و اجتماعی آمریکا بیشتری سهم را داشت و اوباما به ویژه از اعضای کنگره خواست اصلاح نظام بیمه های درمانی در این کشور را به خال حود رها نکنند و اکنون که این امر تا به این حد به پیش رفته است آن را نا تمام نگذارند. شایان ذکر است که با پیروزی یک سناتور جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای سنا در ایالت ماساچوست در هقتۀ گذشته بخت تصویب قانون اصلاح بیمه های درمانی که در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است در سنای این کشوربه مخاطره افتاده است.

اصلاح نظام بیمه های درمانی و برخوردار ساختن چند ده میلیون آمریکائی محروم از بیمه های درمانی یکی از وعده های اصلی مبارزات انتخاباتی باراک اوباما بوده است. اوباما در سخنرانی خود علاوه بر این موضوع، از کنگرۀ آمریکا خواست ایجاد اشتغال در سال جاری میلادی را به عنوان اولویت اصلی خود بنگرند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016