شنبه 10 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار همدانی: اگر کسی در روز ۲۲ بهمن اعتراض کند عامل بيگانه است، به هيچ عنوان اجازه نمی‌دهيم موج سبز خودی نشان بدهد، ايسنا

ـ امسال پيام همه مردم ايران و ولايت‌مداران در ۲۲ بهمن، اتمام حجت است

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: اگر کسی در روز ۲۲ بهمن اعتراض کند از مردم ايران نيست و با جرات می گوييم که عامل بيگانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار حسين همدانی که صبح شنبه در يک نشست خبری که به منظور تشريح برنامه‌های اين سپاه برای دهه فجر برگزار شده بود، سخن می‌گفت، با بيان اين که « ما نمايندگان مردم هستيم» اظهار کرد: مردم ما در روز نهم دی اتمام حجت کردند و خواستار ختم غائله بودند.

وی تاکيد کرد: ما به هيچ عنوان اجازه نمی‌دهيم چيزی به عنوان موج سبز خودی نشان بدهد؛ البته همه مردم ما موج سبز هستند ولی اجازه نمی‌دهيم موج سبزی که رنگ و بوی بيگانه داشته باشد، خودی نشان دهد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در ادامه گفت: ما مطمئن هستيم کسانی که تا پيش از ۹ دی متوجه نبودند و تشخيص نمی‌دادند و فکر می‌کردند می‌شود حرکتی انجام داد، در روز ۹ دی متوجه شده‌اند روز ۲۲ بهمن روز اعتراض نيست، بلکه روز يکپارچگی است و اگر هم بخشی از جامعه ما اعتراضی داشته‌ که به حق هم هست که اعتراضی به برخی رفتارهای دولتمردان داشته باشند، مطمئنيم روز ۲۲ بهمن چنين کاری نخواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همدانی با بيان اين که روز ۲۲ بهمن روز ملی ماست، تصريح کرد: هر صدا، رنگ و حرکتی که غير از صدای ملت ايران و انقلاب اسلامی باشد، بايد از صف مردم ما بيرون رانده شود و قطعا چنين حرکتی را هم شاهد نخواهيم بود و اگر هم عده قليلی باشند که حرکتی انجام دهند، به شدت برخورد خواهيم کرد.

وی با اشاره به درگيری‌ها و حوادث پس از انتخابات گفت: در حوادث اخير برادرانی از بسيج شهيد شدند که ما برای آنها مراسم ختم، بزرگداشت و چهلم گرفتيم و ظرف ۲۴ ساعت به بنياد شهيد معرفی شدند، پرونده مربوط به جانبازان نيز تکميل شده است، ولی صلاح ندانستيم اسامی اين برادران را اعلام کنيم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در بخش ديگری از سخنانش، خودباوری را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امروز انقلاب اسلامی پس از گذشت ۳۱ سال از دهها توطئه، چالش و مانع عبور کرده و اين نشان می‌دهد انقلابی است که در قرن اخير بی‌نظير است. ملت ايران در انقلاب اسلامی خودباوری خود را به همه جهانيان ثابت کرد. امروز شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تحقق پيدا کرده و به اثبات رسيده است و مردم ما توانسته‌اند بر سه اصل اين شعار مقاومت کنند.

همدانی با بيان اين که « يکی ديگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ملت شريف ايران، مقاومت است» اظهار کرد: مدل مقاومت، مدل اختصاصی ملت ايران است. مقاومت جمله زيبايی است که هر آزاده و مجاهدی که می‌خواهد شعار استقلال سر دهد، آن را تيتر برنامه‌هايش قرارداده است؛ مقاومت زيباترين واژه امروز نزد آزادگان است.

وی با تاکيد بر اين که « مردم ايران در دهه فجر امسال حجت را بر همه استکبار جهانی تمام خواهد کرد» گفت: امسال پيام همه مردم شريف ايران و ولايت‌مداران کشور در روز ۲۲ بهمن، اتمام حجت است؛ اتمام حجت با همه کسانی که حيله پرورانی می‌کنند؛ اين‌ها بايد درس گرفته باشند که اين ملت مقاومت است و نسل سوم و چهارم انقلاب بهتر از نسل اول مقاومت خواهند کرد و امسال اين امر را نشان دادند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در ادامه شکوفايی علمی را از ديگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: پيش از انقلاب حتی نيازهای اوليه ما از آن سوی مرزها به کشور وارد می‌شد؛ در حالی که امروز در بخش‌های گوناگون صنعت به خودکفايی رسيده‌ايم. اين حرکت به سرعت ادامه پيدا می‌کند و با ظرفيت ملت ما می‌توانيم جزو کشورهايی باشيم که در جدول کشورهای صادرکننده مقام پيدا کنيم.

همدانی در ادامه با بيان اين که « امسال همه زنان و مردان ما بايد بگويند که هم‌چنان در صحنه هستيم» خاطرنشان کرد: امسال ۲۲ بهمن دوبار اتفاق افتاد که اولين ۲۲ بهمن مربوط به راهپيمايی ۹ دی بود و در روز ۲۲ بهمن نيز مردم باز هم اين حرکت را تکرار خواهند کرد.

وی در ادامه اين نشست خبری به تشريح برنامه‌های سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در دهه فجر امسال پرداخت و گفت: هفت هزار و ۵۰ رده مقاومت بسيج در تهران بزرگ داريم و با توجه به گستردگی بسيج در تهران، ۷۳ برنامه را برای دهه فجر تدارک ديده‌ايم که برخی از آنها در همه رده‌های مقاومت برگزار می‌شوند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ درباره برنامه‌های روز ۱۲ بهمن امسال نيز اظهار کرد: رژه موتورسواران و دوچرخه‌سواران به مقصد حرم امام خمينی(ره)، برگزاری نشست‌های فرهنگی- سياسی با رويکرد جنگ نرم، به صدا در آمدن زنگ صدای انقلاب در مدارس تهران و برگزاری مسابقه وصيت‌نامه امام که قانونی برای دوستداران ايشان است، از عمده برنامه‌های اولين روز از دهه فجر امسال خواهد بود.

همدانی «مردم‌سالاری دينی، قانون و عدالت‌گستری» را شعار دومين روز دهه فجر خواند و افزود: در روز ۱۳ بهمن امسال برنامه‌های مختلفی نظير تجليل از پيشکسوتان بسيج و زندانيان پيش از انقلاب ، برگزاری مسابقه روزنامه ديواری و ديدار با آيت‌الله نوری همدانی انجام خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات علمی ، بازديد از مراکز علمی و پيشرفت‌های ايران در دوران پس از انقلاب، تجليل از پژوهشگران نخبه، اختتاميه جشنواره ادبی و نيز افتتاح مرکز تحقيقات و IT بسيج را از جمله برنامه‌های روز ۱۴ بهمن برشمرد و اضافه کرد: روز ۱۵ بهمن نيز « انقلاب اسلامی، ايمان ، ايثار و شهادت» نامگذاری شده است که در اين روز برنامه‌هايی از جمله ديدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، حضور در گلزار شهدا و افتتاح يادمان شهيد کاووسی در بيمارستان امام خمينی(ره) را خواهيم داشت.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اشاره به مصادف‌شدن روز ۱۶ بهمن با اربعين حسينی گفت: شعار اين روز" انقلاب اسلامی، نهضت حسينی، انتظار فرج" خواهد بود و برنامه‌هايی نظير عزاداری اربعين حسينی، اردوهای زيارتی يک روزه و برپايی مراسم دعای ندبه انجام خواهد شد.

همدانی" انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، اصالت و منزلت زن" و " انقلاب اسلامی، بصيرت دينی، فرهنگ و تمدن اسلامی" را شعارهای روزهای هفدهم و هجدهم بهمن عنوان کرد و افزود: مراسم تجليل از مقام شامخ زنان فرهنگی، طرح بصيرت همسران، مسابقه شکوفه‌های ياس، ويزيت رايگان بانوان در مناطق محروم، کارگاه آموزشی رفتار با والدين، همايش زن، انقلاب اسلامی وهويت بازيافته در دانشگاه شهيد بهشتی و تئاتر رويش سبز از جمله برنامه‌های اين دو روز خواهد بود.

وی با اشاره به بيعت کارکنان نيروی هوايی ارتش در ۱۹ بهمن ۵۷، برگزاری صبحگاه مشترک دانش‌آموزی در دانشگاه افسری امام علی(ع)، تجليل از کارکنان نيروی هوايی ارتش در شهرک‌های ارتش و برگزاری همايش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌های بسيج تهران بزرگ را از عمده برنامه‌های اين روز برشمرد و اظهار کرد: روز بيستم بهمن به شعار "انقلاب اسلامی، کارآمدی، خدمت‌رسانی و اميد به آينده" مزين شده است که در اين روز استقرار ۳۰ تيم درمانی مناطق محروم تهران، برپايی بازارچه خيريه و همايش فرهنگی اصلاح الگوی مصرف را شاهد خواهيم بود.

فرمانده سپاه محمد‌رسول‌الله تهران بزرگ افزود: نهمين روز از دهه فجر امسال با شعار "انقلاب اسلامی، اتحاد ملی، انسجام اسلامی و استکبارستيزی " نامگذاری شده است. در اين روز مراسم استکبارستيزی در کليه مدارس تهران بزرگ، همايش دستاوردهای انقلاب و نقش هدايت امام (ره) ، شامگاه مشترک در کليه رده‌های مقاومت بسيج تهران بزرگ و جشن جوانه‌های انقلاب برگزار خواهد شد.

همدانی هم‌چنين با بيان اينکه حضور مردم و بسيجيان در راهپيمايی ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از گذشته خواهد بود، گفت: در روز ۲۲ بهمن امسال شاهد شرکت منسجم بسيجيان در راهپيمايی خواهيم بود. در اين روز همچنين اجرای برنامه توسط گروه سرود ۲۲ هزار نفره در ميدان آزادی، برپايی دهها ايستگاه بلوتوث در طول مسير راهپيمايی، استقرار چادرها و تيم‌های درمانی، برپايی ايستگاه نقاشی در ميدان آزادی و راه‌اندازی غرفه‌های فرهنگی در طول مسير راهپيمايی را شاهد خواهيم بود.

وی در ادامه با بيان اينکه « وقتی يک انقلاب متکی به مردم باشد، خود مردم نقش‌آفرينی می‌کنند» تاکيد کرد: ملت ما امسال از يکی از فتنه‌ها و کمين‌گاهها عبور کردند. استکبار جهانی می‌خواست به نظام ضربه وارد کند ولی همه ديديم که با آن هزينه‌هايی که کردند، همچنان درمانده هستند.

فرمانده سپاه محمد‌رسول‌الله تهران بزرگ در پايان يادآور شد: مردم ما در سال ۵۷ سخنی داشتند و آن سخن "نه" در مقابل همه زورگويان بود و در ۲۲ بهمن امسال نيز مردم ما همان "نه" را خواهند گفت و ثابت خواهند کرد که اين نسل همان نسل انقلاب است و اين فرزندان اهل تشخيص هستند و هيچ‌گاه اسير جهان‌خواران نخواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016