دوشنبه 19 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان جهانی در دفاع از آزادی بيان و مردم ايران، راديو بين‌المللی فرانسه

ناصر اعتمادی ـ بيش از صد و پنجاه تن از روشنفکران و دانشگاهيان ايران و جهان فراخوان جهانی در دفاع از آزادی بيان و پايان خشونت ها عليه مردم، روشنفکران و نويسندگان ايران منتشر کردند.

در اين بيانيه که به زبان های فرانسوی، فارسی، انگليسی، اسپانيايی و عربی تهيه شده و قرار است از فردا دوشنبه به طور همزمان در جرايد بين المللی منتشر شود آمده است : "هشت ماه پس از اعلام نتايج مخدوش انتخابات رياست جمهوری ايران، مردم اين کشور هنوز به اعتراض پرخورش شان ادامه می دهند. برغم تهديدات حکومتی، صدها هزار تن به خيابان ها می آيند تا اعتراض برحق خود را عليه دستگاه های حکومتی اعلام دارند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيانيه روشنفکران جهان سپس روش حکومت اسلامی ايران را در کاربرد ارعاب و خشونت عليه مردم معترض مورد سرزنش قرار داده و افزوده است : "برغم زندانی کردن چند هزار نفر و پخش اعترافات زير فشار و شکنجه در رسانه ها، مردم دست از اعتراض شان نکشيده اند و با اتکا به راهبرد عدم خشونت اعتراض خود را نسبت به وضع موجود بيان می کنند."

در جای ديگری از اين بيانيه می خوانيم : "امروز موج اختناق و سرکوب خونبار تازه ای جامعۀ مدنی ايران را در معرض خطر قرار داده است و بر تمامی روشنفکران و آزادانديشان سراسر جهان است که در مقابل چنين خطری بيدرنگ و با تمامی توان به پشتيبانی از مردم آزادی خواه ايران برخيزند."

امضاکنندگان فراخوان جهانی در دفاع از آزادی بيان و پايان خشونت ها عليه مردم ايران ضمن اعلام پشتيبانی خود از آزادی بيان و مطبوعات در اين کشور خواستار آزادی همه روشنفکران، روزنامه نگاران و فعالان سياسی زندانی و شکنجه شده شده اند.

از ميان امضاکنندگان اين فراخوان جهانی می توان به اسامی زير اشاره کرد : يرواند آبراهميان، جيورجيو آگمبن، آنتونيو نگری، حسين آيت احمد، عزيز العظما، کريم لاهيجی، اتين باليبار، علی بنوعزيزی، ناصر پاکدامن، ژاک بيده، ارنستو لاکلو، ژان-لوک نانسی، سعيد رهنما، داريوش آشوری، امانوئل والرشتين، مايکل والزر، اسلاووج جيجک....


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016