سه شنبه 27 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهر: مسئولان کردستان عراق به گروه های معارض ايرانی کمک های مالی می کنند

برخی مسئولان کردستان عراق در اقدامی قابل تامل بودجه ای را برای گروه های ضد انقلاب و معارض ايرانی که در خاک اين کشور فعاليت می کنند، تخصيص داده اند.
به گزارش خبرنگار سياسی مهر ، برخی مسئولان اقليم کردستان عراق در اقدامی تامل بر انگيز و بر خلاف روابط بسيار نزديک دو ملت ، اعتباری ويژه را برای کمک به احزاب و گروه های سياسی ضد انقلاب که بعد از پيروزی انقلاب اسلامی در اين منطقه فعاليت می کنند، اختصاص داده اند.

به نوشته نشريه "روژنامه" که توسط "نوشيروان مصطفی" رهبر حزب گوران که از زمان برگزاری انتخابات مجلس اين منطقه در سال گذشته تاکنون تاسيس شده ، پارلمان اقليم کردستان در بودجه سال آينده اين منطقه اعتباری را برای کمک به گروه های سياسی در نظر گرفته که نام پنج گروه معارض و سياسی ضد انقلاب انقلاب اسلامی ايران نيز در بين آنها ديده می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين مقاله که به قلم "ريبين فه تاح" و در شماره ۶۵۶ نشريه "روژنامه" منتشر شده است، اسامی ۴۷ حزب و گروه سياسی درج شده و حکومت اقليم کردستان عراق مبلغی را به عنوان کمک برای آنها در نظر گرفته است که در اين ميان اسم پنج گروه معارض سياسی و ضد انقلاب نيز به چشم می خورد.

"گوران" حزب مخالف مسعود بارزانی و جلال طالبانی است و به رهبری نوشيروان مصطفی و در جريان انتخابات اخير در اين منطقه تاسيس شده و به عنوان منتقد اصلی و مخالف سياست های حاکم بر اين منطقه فعاليت می کند و با تاسيس و راه اندازی نشريه روژنامه و همچنين سايت اطلاع رسانی "سبه ی" فعاليتهای گسترده ای را در راستای اهداف خود آغاز کرده است.

در اين ليست به وضوح به اسم گروه های معارض و ضد انقلاب از جمله به گروهک حزب دمکرات کردستان ايران که از سال گذشته به دو بخش تقسيم شده و هر بخش آن نيز به صورت مجزا اداره می شود و گروهک کومله زحمتکشان که آن هم از دو سال قبل به دو بخش تقسيم شده و سرنوشت ديگر گروه را پيدا کرده، اشاره شده و در کنار اين مهم به گروه خه بات نيز اشاره شده و خبر از کمک ۴۵ ميليون ديناری مسئولان کردستان عراق به هر کدام از اين پنج گروه معارض سياسی داده شده است.

به گزارش مهر ، در ابتدای انتشار اين خبر هيچ گونه واکنش رسمی از سوی مسئولان کردستان عراق اعلام نشد تا اينکه بالاخره کمال کرکوکی رئيس پارلمان اين منطقه با انتشار بيانيه ای اين خبر را تکذيب کرد و اعلام نمود: احزاب مخالف ايران در کردستان عراق دارای مراکزی هستند و کابينه کردستان عراق نيز از موضوع و فعاليتهای آنان اطلاع دارد و اين احزاب تنها فعاليتهای سياسی دارند و ما مانع از هر گونه فعاليت نظامی و خشونت آميز آنها عليه ايران می شويم!

در اين بياينه ضمن رد مقاله درج شده در نشريه روژنامه آمده است که اين کمک در چارچوب قانون حاکم بر منطقه کردستان عراق تصويب و قرار است فقط به گروه های که در داخل خاک اين کشور فعاليت می کنند، داده شود و به گروه های خارجی تعلق نمی گيرد.

از سوی ديگر و بعد از اينکه فشارهای زيادی از سوی مسئولان دولتی کردستان عراق و همچنين مسئولان و اعضايی گروه های معارض ايرانی به نشريه درج کننده اين خبر آورده شده، روژنامه در شماره بعدی خود با درج خبری کوتاه آورده است: هدف از درج اين خبر تنها اعلام وضعيت فساد مالی در منطقه کردستان عراق بوده و هيچ گونه هدف ديگری نداشته است!

در کنار اين موضوع يکی از اعضای حزب گوران در پارلمان کردستان عراق در مصاحبه با سايت خبری "سبه ی" آورده است: کابينه منطقه کردستان عراق از احزاب و گروه های مخالف ايرانی مستقر در کردستان عراق حمايت مالی می کند اما به دليل نگرانی از تاثير آن بر روابط مطلوب فعلی با تهران، اين موضوع را تکذيب می کند!

اتفاقاتی اين چنين و با ماهيت های مختلفی در کردستان عراق روی می دهد که رسانه های خبری کشور نيز توجهی آنچنان به آنها ندارند که به نظر می رسد دليل اصلی آن عدم آشنايی با زبان کردی در اين منطقه باشد. ضمن اينکه سکوت مسئولان ديپلماسی کشورمان در اين زمينه قابل توجيه نيست.

"مهر" آماده انعکاس ديدگاه رسمی مقامات کردستان عراق و همچنين مقامات کشورمان در اين خصوص می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016