دوشنبه 3 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی در باره تدوين سياست های انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت: شورای نگهبان همچنان وظيفه نظارت بر انتخابات را برعهده خواهد داشت، ايلنا

ـ شورای نگهبان يکی از اعضای کميسيون انتخابات خواهد بود
ـ پس از تدوين سياست‌های کلی انتخابات در مجمع، مجلس قانون آن را تصويب می‌کند
ـ نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب است


ايلنا:رئيس کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی مجلس بررسی‌های اخير مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد قانون انتخابات را بخشی از سياست‌های کلی نظام خواند که به دستور رهبری توسط مجمع تدوين خواهد شد.
علاءالدين بروجردی عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، اين اقدام مجمع تشخيص مصلحت نظام را به مثابه تدوين سياست‌های کلی نظام در مورد اصل ۴۴ قانون اساسی دانست که چند سال پيش به دستور رهبری در مجمع تشخيص، تدوين شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه پس از تدوين آن سياست‌ها، مجلس شورای اسلامی وارد عمل شد و قانون سياست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را در مجلس هفتم به تصويب رساند، ادامه داد: در مورد سياست‌های کلی قانون انتخابات هم همين روال طی خواهد شد. يعنی پس از کارهای کارشناسی کميسيون‌های تخصصی مجمع تشخص مصلحت در اين‌باره، صحن مجمع بايد سياست‌های کلی انتخابات را تصويب کند که در صورت تاييد نهايی از سوی مقامات معظم رهبری، لايحه آن نيز در چارچوب اين سياست هادر مجلس بررسی و تصويب می‌شود.
بروجردی در پاسخ به سوالی که به برخی ابراز نگرانی‌ها نسبت به مخدوش شدن نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و اعلام نتايج نهايی آن اشاره داشت، گفت: شورای نگهبان همچنان براساس قانون اساسی وظيفه نظارت بر انتخابات را برعهده خواهد داشت. اساسا تعريف سياست‌های کلی انتخابات نبايد به گونه‌ای باشد که خدشه‌ای به جايگاه شورای نگهبان وارد شود.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی همچنين درباره شکل گيری کميسيون انتخابات تصريح کرد: شورای نگهبان نيز يکی از اعضای اين کميسيون خواهد بود.
به گفته وی حتی با وجود تشکيل کميسيون انتخابات باز هم نظر نهايی نسبت به نتايج انتخابات را شورای نگهبان می‌دهد و نهايتا نظر اين شورا است که فصل الخطاب خواهد بود. به عبارت ديگر حق نظارت بر انتخابات کماکان برای شورای نگهبان حفظ می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016