جمعه 7 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قراراست بازداشت شدگان با برائت از "فتنه سبز"، مشمول عفو شوند، جرس

شرفيابی و انابه در حضور رهبری؛ ادامه سريال دادگاههای نمايشی

شبکه جنبش راه سبز (جرس): خبرها از تهران حاکی از اجرای نمايش تازه ای تحت عنوان" شرفيابی و درخواست عفو و انابه در حضور رهبری"است. خبرنگار جرس از تهران گزارش می دهد که مسئولان نظام جمهوری اسلامی در تدارک اجرای نمايشنامه جديدی برای ايام ميلاد پيامبر (ص) هستند. گفته می شود که قرار است که کليه زندانيان بازداشت شده بعد از انتخابات که تحت فشار بازجويان تن به مصاحبه داده بودند، به دفتر رهبری رفته و دو نفر از آنان با تشکر از رهبری و برائت از "فتنه سبز" رسما درمحضر رهبری توبه کرده و ايشان نيز توابين را مشمول عفو قرار دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار جرس می افزايد که قرار است کليه جوانان بازداشت شده در وقايع بعد از انتخابات که ارتباط خود را با بازجوهايشان حفظ کرده اند نيز به عنوان سياهی لشکر در اين نمايشنامه شرکت کنند.

از سوی ديگر شرط آزادی بسياری از جوانانی که هنوز در زندان هستند نيز حضور در اين مراسم اعلام شده است.

صحنه گردانان اين نمايش برای اجرای نقش اصلی دکتر محمدرضا تاجيک (از مشاورين ميرحسين موسوی) ، مهندس محمد عطريان فر (از اعضای ستاد موسوی و عضو حزب کارگزاران) و حجت الاسلام سيد محمدعلی ابطحی (از مشاورين کروبی و رئيس دفتر خانمی) را در نظر گرفته اند.

گفته می شود که دکتر سيعد حجاريان برغم فشارهای فراوان به دليل دشواری تکلم توانست از ايفای نقش شانه خالی کند.

خبرنگار جرس می افزايد اين افراد بارها نقشی را که به آنها سپرده شده تمرين کرده اند.

کارگردانان اين نمايش که الگو برداری از شيوه های زمان استالين است، هنوز در مورد اينکه نقش اول و دوم را چه کسی به عهده بگيرد و سناريو در کدام روز اجرا شود به تصميم نهائی نرسيده اند.

شنيده ها حاکی از آن است که علت اصلی اجرای اين سناريوی جديد افسردگی شديد آقای خامنه ای بعد از استماع شعار های تظاهرکنندگان ماههای اخير عليه وی است. رهبر جمهوری اسلامی در ديدار آيت الله موسوی اردبيلی با وی بشدت از شعارتظاهرکنندگان عليه خود گلايه کرده بود.

گفته می شود که خانواده اين زندانيان در حال تحمل بيشترين فشار هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016