چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار و محاکمه ۲ عضو سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،آقای همايون جابری از اعضای سنديکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران روز گذشته به دادگاه انقلاب فراخوانده شد ومورد محاکمه قرار گرفت.

روز سه شنبه ۱۱ اسفندماه آقای همايون جابری ۳۳ ساله از اعضای سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه بدليل اينکه قصد شرکت در گراميداشت روز جهانی کارگر در سال جاری را داشت به شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب تهران فراخوانده شد. در احضاريه آقای جابری قيد شده بود که می بايست راس ساعت ۰۹:۰۰ در دادگاه برای محاکمه حاضر شود .ولی بعد از ۲:۱۵ ساعت تاخير ، دادگاه ساعت ۱۱:۱۵ تشکيل و تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه داشت. او توسط فردی بنام محمدی رئيس شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت. نماينده دادستان اتهاماتی مانند ،اقدام عليه امنيت ملی و اقدام عليه نظام را به او نسبت داد. آقای جابری و وکيلش آقای خورشيد اتهامات فوق را رد کردند. محمدی به پرونده سازيهای سالهای گذشته که بسته شده پرداخت وبا لحن تهديد آميزی خطاب به آقای جابری گفت:"جوری واصت رای ميدهم که دنبال اين کارها ديگه نری"و ادامه داد چه جوری که تا به حال به تو حکم ندادند. محمدی رئيس شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب همچنين مسئله آقای منصور اسالو را پيش کشيد و اظهار تاسف کرد که چرا به او کم حکم داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای همايون جابری ۳ ساعت قبل از شروع مراسم گراميداشت روز جهانی کارگر در خيابان توسط مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به زندان اوين منتقل شد و ۳ هفته در بازداشت بسر برد. از اين پرونده سازی ۱۰ ماه می گذرد که آقای جابری به دادگاه فراخوانده می شود و به نظر می آيد که هرچه به روز جهانی کارگر نزديک می شويم پرونده های ساخته شده توسط وزارت اطلاعات بيشتر به جريان گذاشته می شود.

همچنين آقای غلامرضا خانی عضو ديگر سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه روز شنبه ۱۰ اسفند ماه بدليل گراميداشت روز جهانی کارگر به دادگاه فراخوانده شد ولی جلسه دادگاه او برای زمان نامشخصی به تعويق افتاد.

لازم به يادآوری است آقای همايون جابری ۱۰ ماه است که از کار در شرکت واحد اتوبوس رانی تهران معلق شده است و از حقوق و مزايا محروم می باشد.او طی شکايتی به اداره کار موفق به اخذ حکم بازگشت به کار شده است ولی حراست که از شعب وزارت اطلاعات در شرکت واحد اتوبوس رانی تهران می باشد از بازگشت به کار او ممانعت می کند.آقای جابری در سال ۱۳۸۴ در آستانه اعتصاب گسترده کارکنان شرکت واحد دستگير و به بند ۲۰۹ منتقل شد و مدتی را در بازداشت بسر برد. او همچنين در سال ۱۳۸۶ هنگامی که به منظور حمايت از آقای منصور اسالو به منزل آنها مراجعه کرده بود دستگير و به مدت ۳۱ روز در بازداشت بسر برد.

در حال حاضر منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت واحد تهران و آقای ابراهيم مددی در بازدشت بسر می برند.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،تعليق از کار ،قطع حقوق و مزايا ،پرونده سازی، احضار به دادگاه و تهديد به محکوميت کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و سنديکاههای کارگری جهان خواستار حمايت از کارگران ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016