شنبه 15 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجری، نايب رئيس کميسيون قضايی مجلس: استقلال کانون وکلا با تمکين به قوانين نظام امکان‌پذير است، مهر

نايب رئيس کميسيون قضايی مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال کانون وکلای دادگستری با تمکين به قوانين نظام جمهوری اسلامی ايران امکانپذير است.
فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينکه حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری يکی از مهمترين خواسته های جامعه مدنی است اظهار داشت: منظور از استقلال کانون وکلای دادگستری اين نيست که کانون به صورت جزيره ای عمل کند و هر نوع حرکت و عملکردی را که بخواهد در کشور اجرا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه افزود: کانون وکلای دادگستری هم عضوی از اين نظام هستند و نبايد اجازه دهند که برخی از افراد معاند نظام و فرصت طلب که خارج از مرزهای ايران فعاليت می کنند به نام عضويت در کانون وکلای دادگستری هر حرف و حرکتی را بر خلاف منافع نظام انجام دهند.

وی گفت: واقعا جای تاسف است که برخی از وکلای ايرانی به نمايندگی از وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ايران صحبتها و تحليلهای کذب خود را در رسانه های غربی مطرح و فضای جامعه را مسموم می کنند.

تجری در ادامه از بی توجهی و عدم برخورد مديران کانون وکلای دادگستری با برخی از اعضای خارج نشين کانون گلايه کرد و افزود: نظام و قانون مشکلی با استقلال کانون وکلای دادگستری ندارد ولی بايد ابزارهای نظارتی اين کانون بهتر و دقيق تر و شفاف تر عمل کنند تا خدايی ناکرده اين استقلال بلای جان نظام نشود.

وی در مورد آئين نامه حذف کانون توسط آيت الله شاهرودی گفت: اگر آيت رئيس سابق قوه قضائيه می خواستند اين آئين نامه اجرايی شود از ورود وکلا عضو کانون در محاکم قضايی جلوگيری می کردند ولی ايشان به دليل منطبق نبودن آئين نامه با قانون کشور مانع از اجرای آن شدند.

تجری افزود: اگر نظارت پويا و واقعی در راس کانون وکلای دادگستری باشد می توان اميدوار بود که اين استقلال تا ابد ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016