چهارشنبه 19 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباس کيارستمی خواستار آزادی جعفر پناهی و محمد رسول‌اُف شد، رادیو فردا

عباس کيارستمی، کارگردان وفيلم‌ساز نام‌آشنای سينمای ايران، با انتشار نامه‌ا‌ی خواستار آزادی جعفر پناهی و محمد رسول‌اُف، دو سينماگری شد که از هفته‌ی پيش تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

[گزارش نیویورک تایمز را بخوانید]

آقای کيارستمی در بخشی از نامه‌ی خود مسئوليت آنچه بر جعفر پناهی رفته است را به طور مستقيم بر عهده‌ی مسولين وزارت ارشاد می‌داند و می‌نويسد: « مسئولين
بايد بدانند که مسووليت عواقب وخيم و بازتاب زشت و غير فرهنگی جهانی اين بازداشت‌ها متوجه مديريت سو و سياست های غلط اين ارگان در همه اين سال هاست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس کياررستمی در نامه‌ی خود سينمای مستقل ايران را مهمترين عامل فرهنگی برای پرآوازه کردن نام ايران در سال‌های اخير می‌نامد و می‌نويسد که جعفر پناهی و محمد رسول‌اُف متعلق به اين سينمای مستقل هستند.

اين فيلم‌ساز سينمای ايران و برنده‌ی چندين جايزه از جشنواره‌های جهانی، نامه‌ی خود را با آرزوی آزادی اين دو سينماگر از بند، به پايان می‌برد و می‌نويسد «می‌دانم آرزوی محال آرزوی محال نيست، آرزوی قلبی من اين است که ديگر هنرمندی به خاطر هنر در اين سرزمين در هيچ بندی نباشد».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016