پنجشنبه 20 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال زينب جلاليان، زندانی محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم، رهانا

زينب جلاليان، زندانی کرد محکوم به اعدام از يکماه پيش توسط ماموران اداره ی آگاهی کرمانشاه بدون حکم قاضی از زندان زنان کانون اصلاح و تربيت اين شهر خارج شده و تا کنون هيچ خبری از وی در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهانا: خليل بهراميان، وکيل دادگستری در روز چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: بنده روز دوشنبه ۱۷ اسفند به کرمانشاه رفتم تا وکالت زينب جلاليان را به عهده بگيرم. برای وکالت، بنده می بايستی حتماً با ايشان ملاقات می کردم و وکالت نامه امضا شده از خانم جلاليان می گرفتم اما متاسفانه موفق به اين کار نشدم چون نتوانستم با ايشان ملاقات داشته باشم. هر چند بنده برای دفاع از ايشان رفتم اما هنوز وکالت من مسجل نيست.

بهراميان در گفتگويی با خبرگزاری ديده بان حقوق بشر کردستان اضافه کرد: روز دوشنبه که به کرمانشاه رفتم، معاون دادستان و دادسرای کرمانشاه هماهنگی های لازم را انجام دادند. آنها هيچ گونه مشکلی با بنده نداشتند. سپس برای ملاقات با خانم جلاليان به زندان ديزل آباد کرمانشاه رفتم. در آنجا به من گفتند که زندان ديزل آباد مردانه است و هيچ زندانی زنی در آنجا نگهداری نمی شود. آنها گفتند برای ملاقات با خانم جلاليان بايد به زندان زنان کانون اصلاح و تربيت برويد که در مسير جاده کرمانشاه به سنندج است. لذا بنده هم به کانون مراجعه کردم اما در آنجا نيز يک سرباز جلوی در از طرف مديريت کانون اطلاع داد که خانم جلاليان را يکماه پيش ماموران آگاهی کرمانشاه بدون حکم قاضی از اينجا برده اند و ما هيچ اطلاعی از ايشان نداريم. هر چه هم اصرار کردم و پرسيدم «آخه کدام قسمت؟!»، «کدام سازمان؟!»، آن سرباز در مقابل تعجب و سوالهای بنده از طرف مديريت کانون فقط گفت که «ما هيچی نمی دانيم».

اين وکيل دادگستری با ابراز نگرانی از وضعيت و سرنوشت زينب جلاليان در ادامه سخنانش افزود: در حال حاضر سوالی که بنده از مسئولان دارم اين است، « خانم جلاليان دادگاهی شده اند و حکم اعدامشان هم صادر شده بنابراين چه لزومی دارد که ايشان را از زندان خارج و به مکان نامعلومی منتقل کنند؟!!»

خليل بهراميان، وکيل دادگستری در پايان سخنانش گفت: الان برای بنده فقط يک راه باقی مانده که جهت اعتراض به دادسرای کل کشور، قوه قضائيه و دفتر مقام معظم رهبری مراجعه کنم.

گفتنی است؛ خروج زينب جلاليان از محل زندانش و انتقال ايشان به مکانی نامعلوم باعث نگرانی بسياری از فعالان حقوق بشر شده است. برخی از آنان معتقدند احتمال اجرای حکم اعدام خانم زينب جلاليان با اين انتقال می تواند قوت بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016