جمعه 21 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان دفتر آيت‌الله منتظری از کليه کاربران و علاقه‌مندان ‏جهت ارسال آثار مرتبط با آيت‌الله منتظری‏‏

باسمه تعالی ‏

‏زندگی و حيات انسان های بزرگ و انديشمند، حماسه ای است‏ ‏که تاريخ را در بطن خود می‎پرورد و آن را در بستر زمان جاری‏ ‏می‎سازد. آنانی که فراتر از زمان خويش می‎انديشند و همواره‏ ‏در روزگار خود غريب و ناشناخته اند. گريه های شبانه حضرت‏ ‏علی (ع) در دل نخلستان و سر بر چاه فرو بردن و غريبانه ناليدن او‏ ‏گواهی است بر اين مدعا. اينان تاريخ سازان راستين ايام و‏ ‏دوران خويش اند.

‏ ‏و تاريخ ، اين معلم بزرگ ، چه زيبا می‎آموزد که چگونه زيستن‏ ‏را از زير و بم گذشته بياموزيم و آن را چراغی فراسوی آينده‏ ‏سازيم .

‏ ‏درس انکارناپذير تاريخ ، پذيرش و خشوع در برابر حق است و‏ ‏قيام بر باطل ، که حق و حقيقت ماندگار، و باطل محکوم به‏ ‏فناست ; و اين قانون حاکم بر هميشه تاريخ است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‏ ‏در هر برهه ای از زمان ، کوته بينان کژانديش ، قصد آن دارند که‏ ‏با تحريف تاريخ ، سير آن را به بيراهه کشند و با مخدوش کردن‏ ‏چهره های صادق و انقلابی ، تاريخ را آنگونه بنگارند که خود‏ ‏می‎خواهند، نه آنگونه که هست . هرچند آفتاب حقيقت در پس‏ ‏ابرهای خدعه و نيرنگ نمی ماند ولی تا طلوع خورشيد حقايق ،‏ ‏روشنفکران و آزادانديشان ، مسئوليتی بس خطير در جهت‏ ‏تنوير افکار نسلی را دارند که غايب وقايع تاريخی بوده و در‏ ‏فضای غبارآلود تحريفات و خلاف گوئی ها جويای واقعيت و‏ ‏حقيقت اند.

‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏حضرت آيت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی عليه) از جمله‏ ‏مجاهدان راستين تاريخ معاصر ايران است که از سال ۱۳۳۱ شمسی‏ ‏که اولين برخورد امنيتی را در کارنامه خويش داشته ، تا آخرين‏ ‏لحظات عمر شريفش يک لحظه از مجاهدت در راه حق باز نماند; و‏ ‏علی رغم تمامی ناملايمات روزگاران دور و نزديک ، در‏ ‏برهه های حساس و سرنوشت ساز به انجام تکاليف الهی و‏ ‏انسانی خويش همت گماشته است .

‏ ‏اکنون بعد از سالها تبليغات سوء رسانه های وابسته عليه ايشان‏ ‏و پس از خيزش های اخير به علت رشد فزاينده اقبال نسل جوان‏ ‏و سوالات بسياری که ذهن آنان را به خود مشغول داشته ، در‏ ‏کنکاشی نسبت به چند و چون مسائل ، بر آن شديم تا در جهت‏ ‏واکاوی بهتر و شناساندن بيشتر ابعاد زندگانی آن فقيه هميشه‏ ‏مجاهد بکوشيم . بر اين اساس سايت اينترنتی معظم له در نظر دارد‏ ‏تمامی آثار مربوط به ايشان ، شامل مطالب مخالف يا موافق ، قبل‏ ‏يا بعد از انقلاب ، ايام قائم مقامی و پس از آن ، دوران حصر‏ ‏خانگی و بعد از آن ، و هر مطلبی که به نحوی مرتبط با معظم له‏ ‏است را گردآوری و سامان دهی کند; لذا خواهشمند است :

‏ ‏الف : به دليل آنکه در گذشته امکانات صوتی و تصويری و‏ ‏کپی برداری چندانی در اختيار نبوده و از طرف ديگر، آرشيو‏ ‏دفتر به دفعات مورد هجوم و غارت قرار گرفته است ، احتمال‏ ‏اينکه مدارک و آثاری در اختيار شما باشد که دفتر معظم له از‏ ‏آنها محروم می‎باشد; لذا آثاری را که در اختيار داريد، اعم از‏ ‏عکس ، پوستر، روزنامه ، مجله ، کتاب ، دست خط، فيلم ، نوار و...،‏ ‏نسخه ای از آن و يا اصل آن را برای ما ارسال نماييد.

‏ ‏ب : اگر نسبت به وجود مدارکی از معظم له در مجله ، روزنامه ،‏ ‏کتاب ، کتابخانه يا مؤسسه ، نهاد، ارگان يا اداره ای اطلاعاتی‏ ‏داريد، می‎توانيد با ارسال آدرس های مربوطه ما را در تهيه آنها‏ ‏ياری نماييد.

‏ ‏ج : چنانچه خاطره با ارزشی در رابطه با معظم له داريد، آن را با‏ ‏ذکر جزئيات مربوطه ارسال فرماييد.

‏ ‏طريقه ارسال آثار:

‏ ‏آثار شما اگر قابل ارسال از طريق اينترنت می‎باشد، خواهشمند‏ ‏است آن را به آدرس ايميل : Farakhan@AMontazeri.com ارسال فرماييد; و چنانچه قابل‏ ‏ارسال از طريق فوق نيست ، می‎توانيد به آدرس پستی : قم ،‏ ‏بلوار شهيد منتظری ، کوچه شماره ۱۲ ، پلاک ۳۲۶ ، بيت حضرت‏ ‏آيت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی عليه) ارسال نماييد.

‏ ‏در صورتی که درباره فراخوان مذکور پرسش و يا ابهامی‏ ‏داريد، می‎توانيد از طريق ايميل با آدرس فوق الذکر‏ ‏سوال های خود را مطرح نماييد.

‏ ‏اميد است با ارسال آثار فوق ، ما را در انجام اين وظيفه خطير و‏ ‏در شفاف سازی فضای سياسی جامعه و در نتيجه انتقال تاريخ‏ ‏حقيقی به نسل آينده همراهی نماييد. با تشکر وافر، نيازمند ياری‏ ‏شماييم .
‏ ‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته .

‏اسفند ماه ۱۳۸۸ - ربيع الاول ۱۴۳۱‏
‏دفتر آيت الله العظمی منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016