پنجشنبه 27 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش برای پرونده سازی جديد عليه منصور اسالو، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،از چند روز قبل از چهارشنبه سوری تهديدات و فشارها عليه زندانيا سياسی و ساير زندانيان بند ۴ زندان گوهردشت بصورت جنون آميزی شدت يافت که منجر به انتقال آقای منصور اسالو به بند ۵ و شکنجه وحشيانه ۷ زندانی بی دفاع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز يکشنبه ۲۳ اسفند ماه بطور غير مترقبه و ناگهانی آقای منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوس رانی واحد تهران و حومه توسط حفاظت و اطلاعات زندان فراخوانده شد. پس از مراجعه او را به اتهام واهی که قصد برگزاری مراسم چهارشنبه سوری را دارد به سلولهای انفرادی بند ۵ منتقل می کنند ولی بدليل پر بودن سلولهای انفرادی اين بند او را به بند عمومی ۵ زندان گوهردشت کرج معروف به بند متادون منتقل می کنند و در کنار زندانيان که اعتياد شديد دارند و مبتلا به بيماريهای واگير دار هستند قرار می دهند. زندانيان سياسی در اين بند از هيچ امنيتی برخوردار نيستند. وکيل بند،بند ۵ از باند های مافيايی زندان می باشد و در پخش موادر مخدر و حذف فيزيکی زندانيان شهرت دارد.او بدستور علی محمدی و کرمانی وفرجی عمل می کند اين فرد خودفروخته هر دستوری که به وی داده می شود را به اجرا در می آورد. از روز گذشته همچنين به آقای منصور اسالو اعلام شده است که او از حالا به بعد در بند ۵ باقی خواهد ماند. جان آقای منصور اسالو در معرض خطر جدی می باشد و باعث نگرانی شديد ساير زندانيان سياسی شده است.
از طرفی ديگر برای پرونده سازی عليه آقای اسالو روز يکشنبه همزمان با انتقال او به بند ۵ چهار تن از زندانيان سالن ۱۲ بند ۴ را به حفاظت و اطلاعات احظار کردند و برای مدت طولانی آنها را با باتون های برقی تحت شکنجه های وحشيانه قرار دادند. از آنها خواسته شده که عليه آقای اسالو اعتراف کنند که برای اجرای مراسم چهارشنبه سوری پتوها را قرار بود به آتش بکشند.زندانيان بی دفاع که بدن آنها در اثر شکنجه دچار کبودی شديد بود حاضر به چنين اعترافات دروغين نشدند.
در تلاشی ديگر روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه ۳ زندانی بی دفاع ديگر که از جمله آنها آقای شهرياری بود به حفاظت زندان گوهردشت کرج احضار شدند . آنها را هم برای مدت طولانی تحت شکنجه های غير انسانی با باتونهای برقی قرار دادند . از اين ۳ زندانی خواسته شده بود اعتراف کنند که قصد همکاری با آقای اسالو برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری را داشتند.
شکنجه ۷ زندانی بی دفاع توسط کرمانی و فرجی رئيس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت کرج صورت گرفته است. کرمانی و فرجی از شکنجه گران قصی القلبی هستند که تا به حال در اثر شکنجه های غير انسانی آنها چند زندانی جان خود را از دست داده اند.
زندانيان سياسی شب گذشته مراسم چهارشنبه سوری را عليرغم تهديدات و فشار های مختلف در بندهای مختلف برگزار کردند.
همچنين شب گذاشته تعداد زيادی از مردم و جوانان کرج مراسم چهارشنبه سوری را در مقابل زندان گوهردشت کرج برگزار کردند. اين مراسم به حدی گسترده بود که صدای ترقه ها و نور فشفشه ها توسط زندانيان شنيده و ديده می شد. اين اولين باری است که مردم در مقابل زندان مخوف گوهردشت تجمع می کنند و مراسم گسترده ای را برگزار می کنند. حرکت مردم و جوانان باعث وحشت زندانبانان شده بود.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، انتقال منصور اسالو به بند ۵ که محل نگهداری زندانيان معتاد و مبتلا به بيماريهای واگيردار و قرار دادن او در بندی که وکيل بند او يکی از افراد بندهای مافيای و خطرناک است و همچنين تلاش برای گشودن پرونده جديد عليه او را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد،سازمانهای جهانی کار و ساير سنديکاهای کارگری جهان خواستار اقدامات عملی و فوری برای نجات جان اين فعال کارگری شناخته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016