پنجشنبه 27 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: دست ما را در بودجه بستند، منکر بی‌عدالتی در کشور نيستيم، مهر

قم - خبرگزاری مهر: رئيس جمهور با بيان اينکه ما منکر بی عدالتی در کشور نيستيم تاکيد کرد: در کشور ما بی عدالتی وجود دارد و ما منکر آن نيستيم اما بايد اين مشکل را برطرف کنيم.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، محمود احمدی نژاد صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه های حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف، رعايت اين مسئله را وظيفه همگانی دانست و اظهار داشت: نمی شود در کشوری که اعلام می کند عاشق اهل بيت است فاصله طبقاتی و اسراف باورنکردنی و بی عدالتی وجود داشته باشد و بايد اينها را برطرف کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه مجريه طرح هدفمند کردن يارانه ها را بزرگترين طرح در اصلاح الگوی مصرف دانست و بيان داشت: البته نه اينکه دست ما را ببندند و يک وزنه ۲۰۰ کيلويی به ما وصل کنند و به استخر بيندازند و آن وقت بگويند علاوه بر اينکه خودتان از استخر بيرون بياييد ديگران را هم بيرون بياوريد.

وی گفت: ما می توانيم با سرعت ۳ برابر امروز ايران را بسازيم و در اين راستا منابع وجود دارنداما به خوبی برنامه ريزی نمی شود.

طرح انتقال آب قم يک سال به تاخير افتاد

رئيس جمهور در بخش ديگری از سخنان خود به طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قم اشاره کرد و گفت: اتمام اين طرح به حدود ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز داشت اما اين اعتبار را در اختيار ما قرار ندادند.

قم بايد در ترسيم مرزبندی های الهی پيشتاز باشد

احمدی نژاد به ويژگيهای قم اشاره کرد و گفت: قم پايگاهی است که بايد در ترسيم مرزبندی های الهی همچنان پيشتاز و پيشگام باشد.

رئيس جمهور با بيان اينکه افق نگاه قم بايد جهانی باشد، خاطر نشان کرد: اين شهر بايد برای پاسخگويی به نيازهای جهان اسلام آماده شود.

وی اضافه کرد: قم ازنگاه ملت و تاريخ ما و آيندگان دارای جايگاه بسيار برجسته ای است و مسئولان بايد به اين شهر توجه ويژه ای داشته باشند.

احمدی نژاد قم را ديار علم و ايمان و فقاهت و مرجعيت و شجاعت خواند و گفت: قم يک مشعل فروزانی است که امروز در برابر ملت های عالم قرار گرفته و راه هدايت و کمال و رسيدن به حيات طيبه و قله های بلند ايمانی و اسلامی را به همگان نشان می دهد.

رئيس جمهور از قم به عنوان کانون جوشش ايمان های پولادين و همتهای بلند و انديشه های عميق ياد کردو اظهار داشت: خدماتی که قم به ملت ايران و جامعه بشری انجام داده است اگر نگوييم بی نظير است قطعا کم نظير است.

وی گفت: قم حرم اهل بيت است و حضرت معصومه (س) طی قرون اعصار در دامان پرمهر خودش مردان و زنان بزرگ و علمايی عامل و وارسته و خدوم در راه آرمان های الهی و اسلامی تربيت کرده است.

وی با بيان اينکه حرم حضرت معصومه کانون نورافشانی و هدايت دلها و انديشه هاست، تصريح کرد: حضرت معصومه التيام بخش دلهای مجروح از داغ سنگين غير قابل تحمل مدينه و کانون انتشار عشق و محبت و رحمت و ولايت در سرزمين آسمانی ايران است.

سال آينده سال انقلاب در حوزه فرهنگ است

احمدی نژاد با بيان اينکه کدام کار فرهنگی بالاتر از بستر ساز و آماده کردن خدمات برای زائران حرم است، خاطر نشان کرد: قم بايد به زيباترين شهر کشور تبديل شود و من قبول ندارم که برخيها فکر می کنند که دينداری با زيبازيستن متفاوت است.

غفلت در تصويب بودجه

وی گفت: پول کافی در بودجه گذاشتيم و دولت برنامه های را تنظيم کرد که دگرگونی در کشور ايجاد شود اما طوری دست ما را بستند که درست نمی توان بودجه را از جای ديگری جابجا کرد.

احمدی نژاد افزود: جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ايران برآمده از مجاهدت های پيامبران و صلحا در طول تاريخ و همچنين نقطه آرمانی همه پيامبران قبل از حکومت جهانی به عنوان زمينه ساز جمهوری اسلامی است.

وی تصريح کرد: جمهوری اسلامی فرآيند خون دل خوردنهای همه پيامبران و مجاهدان و بزرگان ماست.

رئيس جمهور با بيان اينکه جمهوری اسلامی يک حکومت معمولی است و در رديف ساير نظامات نيست، تصريح کرد: صيانت از عزت و کرامت و موجوديت جمهوری اسلامی اسلامی صيانت از اساس دينداری و خداپرستی است.

احمدی نژاد اضافه کرد: امروز دو جبهه در دنيا به طور کاملا شفاف در برابر يکديگر قرار دارند که يکی از آنها جبهه شياطين و ديگری جبهه موحدان و آزادگان است.

وی با بيان اينکه تقابل و نبرد اين دو جبهه در متن نبرد آخرين است، خاطر نشان کرد: انقلاب نهايی آغاز شده است و انقلاب اسلامی بخشی از انقلاب آخر است.

رئيس قوه مجريه همچنين گفت: در طول ۳۰ سال ملت ما و انقلاب اسلامی روز به روز قويتر و مستحکم تر و نورانی تر از گذشته است و جبهه استکبار مايوس تر، خمودتر و ضعيفتر است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: صف بندی بين اين دو جبهه به سرعت در حال گسترش به کل بشريت است و اين نبرد به روزهای اوج و پايانی خودش نزديک می شود.

وی تصريح کرد: بايد مراقب باشيم که در اين صف بندی کجا قرار داريم و بدانيم چه کسانی به ما دل بسته اند و چه کسانی دشمن ما هستند.

رئيس جمهور اظهار داشت: جنايتکارترين جنايتکاران تاريخ عليه جمهوری اسلامی و ولايت فقيه و دولت هستند و ما به اين مسئله افتخار می کنيم و ناراحت نيستيم.

وی با بيان اينکه ما خوشحال هستيم که اين صف بندی تشکيل شده است، خاطر نشان کرد: البته ما از اينکه عده ای آنقدر سقوط می کنند که موجوديت خودشان را از دست می دهند ناراحت هستيم اما از اينکه دزدها و غارتگران جهان طرف مقابل ما هستند خوشحاليم.

احمدی نژاد گفت: امپراتوری استکباری در آينده ای نزديک تر از آنچه که در ذهن ماست فرو خواهد ريخت.

رئيس جمهور افزود: ماموريت اصلی ما تقابل با جبهه استکبار است ولی به موازات آن بايد همه جای ايران را بسازيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016