جمعه 28 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانيوز: حسين مرعشی بازداشت و روانه زندان شد

با شکايت مدعی العموم و با قطعی شدن حکم حسين مرعشی در دادگاه تجديد نظر، وی برای اجرای حکم يک ساله زندان، ساعاتی پيش بازداشت و روانه اوين شد.

به گزارش شبکه ايران با قطعی شدن حکم حسين مرعشی در دادگاه تجديد نظر، وی برای اجرای حکم يک ساله زندان،ساعاتی پيش بازداشت و روانه زندان شد.

رای دادگاه در ادامه می‌آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در خصوص اعتراض و تجديد نظر خواهی آقای سيد حسين مرعشی با وکالت آقای بهمن کشاورز و مهرداد قربانی سرابی از دادنامه شماره ۱۲۶ مورخ ۱۲/۱۰/۸۸ صادره از ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که به موجب آن نامبرده باتهام موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و به تجويز ماده ۱۹ اين قانون به تحمل يک سال حبس و محروميت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سياسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد محکوميت يافته است. که با توجه به تشريح جزئيات اتهام در دادنامه بدوی ضرورتی بر ذکر مجدد آن در اين مرحله ندارد. با ملاحظه محتويات پرونده و لايحه اعتراضيه تجديد نظرخواه و اينکه از ناحيه ايشان ايراد و اشکال موجه و موثری که مطابق شقوق مندرج در ماده ۲۴۰ قانون آيين دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کيفری سبب بی‌اعتباری و در نتيجه نقض دادنامه صادره و رسيدگی بيشتر را فراهم نمايد ارائه نگرديده است. عمده مطالب آورده شده در لايحه اعتراضيه تکرار مطالب بدوی است. لکن مستنبط از ماده ۱۹ق.م.ا محروميت از حقوق اجتماعی مقيد به مدت است، لذا باستناد ماده ۲۵۰ قانون آيين دادرسی کيفری طی تصحيح دادنامه بدوی از اين حيث با تعيين شش سال محروميت از موارد مذکور، النهايه دادگاه مستندا به بند الف از ماده ۲۵۷ قانون مار الذکر ضمن رد تجديد نظرخواهی به عمل آمده دادنامه معترض عنه را با اصلاح بعمل آمده تاييد می‌نمايد. رای صادره به استناد ماده ۲۴۸ همين قانون قطعی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016