سه شنبه 3 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندانی سياسی زهرا اسدپور گرجی در وضعيت خطرناک جسمی بسر می برد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، وضعيت جسمی زندانی سياسی زهرا اسدپور گرجی به حدی خطرناک است که پزشکان بهداری خواستار مرخصی استعلاجی فوری برای انجام عمل جراحی وی شده اند
زندانی سياسی زهرا اسدپور گرجی ۵۱ ساله،از ناراحتی حاد قلبی رنج می برد و ناراحتی قلبی او در روزهای اخير به مرحلۀ خطرناکی رسيده است که پزشک بهداری زندان گوهردشت خواستار مرخصی استعلاجی اورژانسی برای او شده اند تا بتواند در بيرون از زندان تحت عمل جراحی قرار گيرد.اين درخواست پزشکان قبل از عيد صورت گرفته است.ولی تا به حال بازجويان وزارت اطلاعات و قاضی ناظر زندان از موافقت با آن خوداری کردند و آن را به بعد از تعطيلات عيد موکول کرده اند.وضعيت جسمی خانم زهرا اسدپور گرجی در روزهای اخير به حدی وخيم شده است که برای انجام کارهای شخصی خود نياز به کمک همبنديان خود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم زهرا اسدپور گرجی روز ۱۶ آذر ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۸ وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل گرديد او چندين هفته تحت بازجوئی و شکنجه فردی بنام محبی سربازجوی وزارت اطلاعات قرار داشت.زندانی سياسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش پيش از اين بدليل ديدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگير و ۱۶ ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پايان محکوميت غير انسانی خود آزاد شدند.
در حال حاضر رضا جوشن ۲۵ ساله فرزند خانم اسد پور گرجی که ۱۰ آذر ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۸ زندان گوهردشت معروف به بند سپاه منتقل شد و نزديک به ۲ ماه در سلولهای انفرادی بسر برد سپس او را به بند ۴ زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.
آنها ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۸ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسينی رئيس اين شعبه به حکم سنگين و غير انسانی ۱ سال تبعيد به زندان زنجان و ۴ سال تبعيد به روستای قيلار زنجان محکوم شدند.
از طرفی ديگر بدليل تعميرات در بند زنان زندان گوهردشت کرج زنان زندانی را به سالن ۲۰ منتقل کرده اند و ظرفيت اين سالن را به چند برابر ظرفيت معمول خود افزايش داده اند. زنان زندانی بدليل کمبود جا بايد در راهروها و حتی در نزديگی سرويسها استراحت کنند. چند برابر شدن ظرفيت اين سالن باعث بوجود آمدن مشکلات مختلفی برای زنان زندانی شده است. شرايط ايجاد شده نزديک به يک ماه است که ادامه دارد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،عدم درمان و نگهداری زندانيان سياسی در شرايط خطرناک جسمی در زندان را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان اين زندانی سياسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016