چهارشنبه 4 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار نوروزی برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب با خانواده عمادالدين باقی

"با وجود تامين وثيقه برای عمادالدين باقی از هفته پايانی سال ۸۸، وی هنوز در سلول بسته بند ۲۴۰ زندان اوين در بازداشت موقت به سر می برد" فاطمه کمالی همسرعمادالدين باقی در ديدار نوروزی گروهی از فعالان اصلاح طلب با خانواده باقی با بيان اين خبر ، افزود:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"دو هفته قبل از پايان سال، مقامات قضايی در پاسخ پيگيری ما راجع به وضعيت آقای باقی به ما اعلام کردند خبرهای خوشی از وضعيت ايشان در پايان سال خواهند داشت و در هفته آخر سال از دادسرای مستقر از زندان اوين تماس گرفته و مبلغ وثيقه برای تامين اعلام شد که بلافاصله تامين گرديد . حتی از سوی دادسرا ی مستقر در زند ان اوين و زندان اعلام شد روز سه شنبه آخر سال آقای باقی آزاد می شود اما با وجود ساعت ها ايستادن خانواده و دوستان جلوی درب اوين باقی آزاد نشد."

همسر باقی از اينکه چه کسی يا چه نهادی با آزادی باقی علی رغم توديع وثيقه مخالفت کرده است اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:" متاسفانه با وجود اينکه ما را به آزادی باقی اميدوار کرده بودند و ما روزهای پايانی سال منتظر آزادی او بوديم، او تنها دو ساعت مانده به تحويل سال از زندان تماس تلفنی ۲-۳ دقيقه ای گرفت و ما پس از مدت ها تنها در اين حد صدای او را شنيديم که تبريک سال نو بگويد و برای همه آرزوی سالی خوش نمايد. او در اين تماس يادآور شد که ده روز پيش به او قرار وثيقه ابلاغ شده و کارشناس او هم روز دوشنبه هفته گذشته خداحافظی کرده و از وثيقه صادر شده به او خبر داده است."

به گفته همسر باقی وی هنوز در سلول بسته ۲-۳ نفره بدون هيچ امکاناتی به سر می بردوحتی از دسترسی به کتاب هم محروم است. فاطمه کمالی نسبت به اينکه در مدت سه ماه بازداشت باقی فرزندانش تنها يک بار اجازه ملاقات با پدرشان را داشتند ابراز تاسف کرد و گفت:"باقی تماس تلفنی منظمی هم ندارد و بعضا دو بار در ماه به مدت کوتاهی تماس گرفته است.باقی از اين مدت حدود ۵۰ روز را در سلول انفرادی در خلاء مطلق بوده و پس از آن در سلول های بسته ۲-۳ نفره به سر برده است." اتهام باقی گفت و گو با آيت الله منتظری بوده که پس از فوت آن فقيه توسط شبکه خبری بی بی سی پخش شد. همسر باقی در اين باره گفت:" اين گفت و گو دو سال پيش و قبل از راه اندازی شبکه بی بی سی ضبط شده بود." وی اظهار اميدواری کرد که با وجود اظهارات معاونين دادستان مبنی بر خبر خوش و آزادی باقی پيش از شروع سال جديد، اين امر لااقل در روزهای ابتدايی شروع به کار در سال ۸۹ محقق شود و شاهد آزادی باقی و همه زندانيان سياسی باشيم.

دراين ديدار با خانواده باقی جمعی از اعضای گروههای اصلاح طلب مانند جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016