جمعه 6 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات شيوا نظرآهاری و نويد خانجانی با خانواده‌هايشان، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- شيوا نظرآهاری و نويد خانجانی دو عضو دربند کميته گزارشگران حقوق بشر موفق شدند در ايام نوروز با خانواده‌هايشان ملاقات کنند.

ظهر سه‌شنبه سوم فروردين، خانواده شيوا نظرآهاری موفق شدند در فضای باز و به مدت ۴۵ دقيقه با اين فعال حقوق بشر ملاقات داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ملاقات برای خانواده نظرآهاری بسيار خوشحال‌کننده بوده و حال روحی و جسمی شيوا مناسب گزارش شده است.

همچنين نويد خانجانی، عضو ديگر کميته گزارشگران حقوق بشر نيز روز چهارشنبه چهارم فروردين به مدت ۴۵ دقيقه با خانواده خود ملاقات کرد.

وضعيت روحی و جسمی خانجانی نيز مناسب گزارش شده است. اين در حالی است که بيش از ۲۰ روز از بازداشت نويد خانجانی فعال دانشجويی و عضو کميته گزارشگران حقوق بشر می‌گذرد. خانجانی، ۱۱ اسفندماه طی يورش نيروهای امنيتی به منزل پدری‌اش در اصفهان بازداشت شد.

اين فعال مدنی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای موسس جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی است. وی به دليل اعتقاد به آيين بهايی از تحصيل در دانشگاه محروم شده و در سال‌های اخير فعاليت‌های چشمگيری را در زمينه حق تحصيل انجام داده است.

شيوا نظرآهاری فعال برجسته حقوق بشر نيز حدود ۱۰۰ روز است که در بازداشت به سر می‌برد. اين در حالی است که وی در اول مهرماه پس از تحمل ۱۰۲ روز حبس آزاد شده بود.

خانواده اين فعال حقوق بشر در آستانه نوروز پيامی را منتشر کردند که در قسمتی از آن آمده است: «شيوا جان، برای ما بسيار سخت است باور کنيم که سال نو را بدون حضور تو آغاز می‌کنيم. در هر حال چه ما بخواهيم و چه نه سال نو با تمام شور و هيجانش بزودی آغاز می‌شود و ما اميدواريم که اين سال برای تمامی هموطنانمان سالی پربار بوده و در سال جديد ديگر شاهد در بند بودن کسی نباشيم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016