سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نايب رئيس مجلس: تغيير نظر دولت از موضع يارانه‌ای خود، ايلنا

رئيس‌جمهور در ديدار با نايب رئيس مجلس ابراز آمادگی کرد که با تبادل نظرات و گفت‌وگو حتی‌المقدور بدون نياز به طرح همکاران در مجلس و يا لايحه بتواند مسير اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها هموار کند.


ايلنا:رئيس‌جمهور در ديدار با نايب رئيس مجلس ابراز آمادگی کرد که با تبادل نظرات و گفت‌وگو حتی المقدور بدون نياز به طرح همکاران در مجلس و يا لايحه بتواند مسير اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها هموار کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ايلنا، محمدحسن ابوترابی‌فرد نايب‌رئيس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز با اشاره به موضوع مهم هدفمندکردن يارانه‌ها، اظهار داشت: همانطور که استحضار داريد در ديدار روسای کميسيون‌های تخصصی مجلس و هيات رئيسه با رهبر معظم انقلاب در آغاز سال ۱۳۸۹‏، رهبر فرزانه انقلاب اظهار اميدواری کردند که با هماهنگی و همکاری نزديک و تنگاتنگ مجلس و دولت هدفمند کردن يارانه‌ها در اين دوران حساس و سرنوشت ساز با محوريت تلاش و مديريت موثر دولت سازمان يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه يادآور شد: در اين راستا اولا همکاران برای رفع دغدغه‌های دولت ابراز آمادگی کرده و طرحی را آماده کردند. همچنين کارگروهی متشکل از همکاران در کميسيون ويژه با حضور بنده و نايب رئيس دوم مجلس تشکيل شد.
ابوترابی‌فرد با اشاره به دو جلسه طولانی با حضور معاونين رئيس‌جمهور و وزير اقتصاد و دارايی و برخی کارشناسان دولت، ادامه داد: در اين جلسه اولا دغدغه‌های دولت استماع شد و همچنين برای رسيدن به راه مورد قبول گفته‌ها، شنيده شد.
ابوترابی‌فرد با اشاره به ديدارش همراه با رضا عبداللهی و علی‌اصغر زارعی با رئيس‌جمهور، اظهار داشت: در اين ديدار فضای شفاف و همراه مجلس برای همکاری دولت و مجلس در راستای يک تحول بنيادی در ساختار اقتصادی کشور مستقل شد.
نايب رئيس اول مجلس اضافه کرد: نهايتا رئيس‌جمهور در اين ديدار ابراز آمادگی کرد که با تبادل نظرات و گفت و گو حتی المقدور بدون نياز به طرح همکاران در مجلس و يا لايحه بتوانيم مسير اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها هموار کنيم.
وی با ابراز اميدواری از اينکه مجلس و دولت با همدلی گفت‌وگو و همراهی مسير پرفراز نشيب اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها را پيش برند، اظهارداشت: اميدواريم با اجرای درست اين قانون، راه برای رشد و توسعه سياسی و اقتصادی کشور هموار شود و به ياری خداوند در سال‌های اجرای قانون برنامه پنجم توسعه شاهد يک حرکت پرشتاب در راستای تحقق اهداف چشم انداز بيست ساله کشور باشيم.
ابوترابی فرد در ادامه نطق خود با اشاره به بيست و دومين نشست بين‌المجالس جهانی، گفت: هيات پارلمانی ايران در حاشيه اين نشست با روسای پيش از ۳۰ هيات پارلمانی موثر جهان از قاره‌های آسيا – اروپا – افربقا و آمريکای لاتين ملاقات و گفت‌وگوهای شفاف و روشنی را در راستای نقطه نظرات و اهداف جمهوری اسلامی و مجلس به ويژه در مسائل مهم و کليدی همچون مساله يک جانبه گرايی و زياده خواهی آمريکا، مقاومت مردم فلسطين و حقوق مشروع مردم ايران در استفاده از دانش هسته‌ای برای اهداف صلح‌آميز برگزار کرد.
وی افزود: در اين گفت‌وگوها که با نمايندگان پارلمان‌های مهم آفريقا – آسيا – اروپا و آمريکايی لاتين انجام شد، بدون استثنا در برابر نقطه نظرات مستدل و قابل دفاع جمهوری اسلامی ايران به ضرورت دفاع از حقوق مردم فلسطين و استفاده از ملت ايران از دانش هسته‌ای برای اهداف صلح‌آميز تاکيد داشتند.
ابوترابی فرد تصريح کرد: در کنار اين گام بلند همکاران، هيات پارلمانی جمهوری اسلامی ايران برای دفاع از حقوق مشروع ملت فلسطين پيشنهاد دفاع از ملت مظلوم فلسطين و محکوم کردن تعرض رژيم صهيونيستی به اماکن تاريخی و اسلامی مسيحی بر بيت المقدس و ستم مضاعف بر مردم فلسطين و غزه را محکوم کردند. به اين ترتيب اين زمينه ايجاد يک صف مشترک بين کشورهای اسلامی، کشورهای عضو بين‌المجالس اسلامی و کشورهای عضو مجالس آسيايی و همکاری بسياری از کشورهای آمريکايی را در اين نشست فراهم آورد.
به گفته وی هيات پارلمانی ايران برای دومين‌بار در تاريخ تولد بين المجالس اسلامی موفق شد در اصلی‌ترين کميته اين سازمان يعنی کميته حقوق بشر به عنوان يک عضو اصلی انتخاب شود و کاظم جلالی عضو کميسيون امنيت‌ملی و سياست‌خارجی مجلس به‌ عضويت آن درآمد.با و جود کارشکنی‌های سازمان يافته نظام سلطه، جمهوری اسلامی ايران توانست اين موفقيت تاثيرگذار را به دست آورد.
نايب رئيس مجلس اظهار داشت: اين انتخاب از سوی کشورهای مختلف دليل شفافی بر حضور موثر و تعيين‌کننده مجلس شورای اسلامی در عرصه جهانی و بين‌المللی و انزوای نظام سلطه و کسانی است که روياروی نظام جمهوری اسلامی ايران ايستاده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016