چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران: حجاب وعفاف در دانشگاه تهران بيشتر کنترل می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: تمام مسئولان دانشگاه تهران به اعتراض دانشجويان درباره عدم رعايت مسئله عفاف و حجاب توسط اندکی از دانشجويان اين دانشگاه مهر تأئيد زدند.

حجت‌الاسلام ابراهيم کلانتری مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اعتراض جمعی از دانشجويان به وضعيت نابسامان حجاب و عفاف در دانشگاه اظهار داشت: يکی از مسائل مهم فرهنگی که همواره در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه تهران مورد بحث قرار می‌گيرد مربوط به رعايت شئونات اسلامی در محيط دانشگاه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اکنون با توجه به فصل گرما متاسفانه شاهد نابسامانی و ناهنجاری‌های بيشتر در حوزه حجاب و عفاف در دانشگاه تهران هستيم.

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با اشاره به جلسات هفتگی با دانشجويان دانشکده‌های مختلف اين دانشگاه گفت: در اين جلسات شاهد يک اعتراض عمومی نسبت به عدم برخورد قانونی با ناهنجاری‌های موجود در دانشگاه تهران هستيم که اين اعتراض در سطح اساتيد و کارکنان نيز مشاهده می‌شود.

کلانتری در ادامه با اشاره به نامه اعتراض‌آميز تعدادی از دانشجويان به رئيس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بعد از ارسال اين نامه موضوع رعايت شئونات اسلامی برای چندمين بار در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه تهران مطرح شد که تمام مسئولين دانشگاه نيز به موارد مطرح شده در نامه دانشجويان مهر تاييد زدند.

وی با بيان اينکه برای پاسخ به اين مطالبه عمومی در دانشگاه تهران ۲ تصميم اساسی اتخاذ شد، تصريح کرد: در اين جلسه مقرر شد که از اين پس به صورت جدی‌تر به روشنگری در حوزه پوشش اسلامی، روابط دختر و پسر و همچنين شرايط حضور در دانشگاه پرداخته شود که تمام نهادهای حاضر در دانشگاه مانند جهاد دانشگاهی، اداره‌کل فرهنگی، تشکل‌های دانشجويی و همچنين نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در اين زمينه فعال خواهند بود.

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در همين زمينه يادآور شد: نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در اين زمينه برنامه‌های مختلفی را اجرايی کرده است و به زودی نيز يک نشست سراسری در همين زمينه برگزار خواهد کرد.

کلانتری با بيان اينکه دومين تصميم جلسه اخير شورای فرهنگی دانشگاه تهران به برخورد قانونی با هنجارشکنان مربوط می‌شود، اظهار داشت: براساس اين تصميم بايد با افرادی که به تذکرات فکری و فرهنگی توجه نکرده و به قانون‌شکنی در فضای دانشگاه ادامه می‌دهند، برخورد قانونی انجام شود.

وی با تأکيد بر اينکه موارد قانونی اين برخوردها نيز کاملاً مشخص است، گفت: در جلسه اخير شورای فرهنگی تصريح شده است که بايد به سمت قانون حرکت کنيم تا شائبه هرگونه برخورد سليقه‌ای و سياسی را نيز برطرف کنيم.

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در پايان تصريح کرد: بسياری از دانشجويان دانشگاه تهران حريم‌های اسلامی را رعايت می‌کنند اما تعداد اندکی نيز به اين موارد کم‌توجه هستند که ان‌شاء‌الله با اجرای تصميمات اخير شورای فرهنگی اين موارد نيز برطرف خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016