جمعه 3 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجرای احکام نیما نحوی و حسین جلیل نتاج، دو فعال دانشجوئی در بابل، کمپین بین المللی حقوق بشر

فعالان دانشجویی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفتند که روند افزایش فشارها و برخورد نهادهای امنیتی و قضائی همچنان در شمال کشور ادامه دارد.به گفته آنها صبح سه شنبه نیما نحوی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و حسین جلیل نتاج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای گذراندن دوران محکومیت شان خود را به زندان متی کلای بابل معرفی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این دو فعال دانشجوئی به ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۱ سال محرومیت از تحصیل محکوم شدند. نیما نحوی (عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی) در حوادث پس از انتخابات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و حسین جلیل نتاج به اتهام واهی بمب گذاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل در زندان اداره اطلاعت ساری و بابل بازداشت بودند.

چندی پیش خبرگزاری فارس وابسته به نهادهای امنیتی و حامی محمود احمدی نژاد با نقل خبری کذب از خبرنامه دانشجویان ایران مدعی شد که ۷ دانشجوی زندانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به همراه یک دانشجوی دانشگاه پیام‌نور و با همکاری دو تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل قصد بمب گذاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل را داشتند ناکام مانده و دستگیر شدند. فارس در ادامه مدعی شد که دانشجوی مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی “فرشاد.ا” است که پدر وی از فعالین اعضای گروهک منافقین در اردوگاه اشرف عراق است.گفتنی است تعداد دانشجویان دربند زندان متی کلای بابل به ۵ تن رسید.پیش از این محسن برزگر (دبیر فرهنگی سابق دانشگاه صنعتی نوشیروانی) و ایمان صدیقی (دبیر سیاسی سابق دانشگاه نوشیروانی) به همراه محمد اسماعیل زاده دانشجوی دانشگاه پیام نور بابل دوران محکومیت شان را در زندان متی کلای بابل می گذراندند.

چندی پیش محسن برزگر در زندان متی کلا توسط مجرمین خطرناک مورد ضرب و شتم قرار گرفت و راهی بهداری زندان شد و همچنین ایمان صدیقی در اثر فشارهای ناشی ازبازجوئی دچار خونریزی معده شد که تا کنون خانواده های این دو دانشجو موفق به تماس با فرزندانشان نشدند.به گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه حال این دو دانشجو وخیم گزارش شده است و همچنین مسئولین دادگستری بابل از اعطای مرخصی استعلاجی ممانعت می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016