جمعه 3 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعیت بد زندان اوین گریبان سه آمریکایی را هم گرفت: افسردگی شدید، درد معده و تصمیم به اعتصاب غذا، کمپين بين‌المللی حقوق بشر

روز پنج شنبه اعضای سفارت سوییس در تهران برای سومین بار طی ده ماه گذشته با سه آمریکایی جوانی که ماه ژولای گذشته در مرزهای غربی کشور دستگیر شدند ملاقات کردند. در این ملاقات مقامات سوییسی (این کشور حافظ منافع دولت آمریکا در ایران است) به صورت مفصل با این سه تن گفت و گو کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از نزدیکان به خانواده این سه تن به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت آنچه که آنها توصیف کرده اند بسیار نگران کننده است. طی این مدت هشت ماه، این سه تن به دلایل مختلف وضعیت سلامتشان به خطر افتاده است و از نظر روحی نیز به دلیل بلاتکلیفی در شرایط افسردگی بسیار بدی به سر می برند.»

مادر این سه آمریکایی جاش فاتال، سارا شورد و شان بایر طی ماه های گذشته برای دریافت ویزا تلاش کرده اند. مقامات ایرانی در ۶ ژانویه اعلام کردند که ویزابه خانواده ها داده خواهد شد. اما از آن پس تا کنون هیچ خانواده ها موفق به دریافت ویزا نشدند. منبع یاد شده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « مقامات ایرانی با اینکه گفته اند ویزا صادر شده است اما تا کنون به بهانه های مختلف از جمله یک بار گفته اند عکس ها درست نیست و یک بار دیگر بهانه دیگری آورده اند از دادن ویزا خودداری می کند. این باعث شده است که والدین پیر این جوان به شدت غمگین و افسرده باشند چون در طی این هشت ماهه خانواده ها سعی کرده اند به مثبت ترین شکل در بیانیه های خود با دولت ایران ارتباط برقرار کنند اما هم اکنون می بینند که در پاسخ آن چه دریافت کرده اند هیچ بوده است.»

وی افزود:‌» اینکه شنیده ایم این سه تن قراراست اعتصاب غذا کنند خانواده ها را شوکه کرده است. آنها از خود می پرسند در زندان چه گذشته است و چه می گذرد که آنها چنین تصمیمی گرفته اند؟ با توجه به اینکه آنها هیچ تماسی با دنیای خارج از زندان دارند و بعد از هشت ماه نیز وضعیت سلامتی شان نیزبسیار ضعیف شده، ما واقعا نمی دانیم که چگونه از وقوع چنین امری مطلع خواهیم شد.»

خانواده این سه تن با انتشار بیانیه ای از دولت ایران خواستار آزادی فرزندان خود شده اند. آنها همچنین گفته اند که به آنها اجازه سفر به تهران داده شود. خانواده ها در بیانیه خود اشاره کرده اند که سارا در سلولی جدا از زندانی های دیگر نگهداری می شود و روزی دو بار با جاش و شین دیدار می کند. به گفته آنها این دو تن نیز از بقیه زندانیان جدا نگهداشته می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016