دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجيد توکلی، چهار ماه بازداشت، بدون دسترسی به وکيل و ملاقات با خانواده، گفت‌وگو با برادر توکلی، کمپين بين المللی حقوق بشر

چهار ماه پس از بازداشت مجيدتوکلی وی همچنان بدون دسترسی به وکيل و خانواده خود درزندان به سر می برد.

مجيد توکلی، دانشجوی دانشگاه اميرکبير پس از بيش از چهارماه بازداشت همچنان از دسترسی به وکلای خود محروم است. اين عضو انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير به رغم گذشت بيش از سه ماه از صدور حکم هشت سال و شش ماه حبس تعزيری، ۵ سال محروميت از تحصيل و ۵ سال ممنوعيت خروج از کشور توسط صلواتی، رييس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، در تمام اين مدت با ممانعت مقامات قضايی به شکل غيرقانونی از دسترسی به وکلای خود و همچنين ساير حقوق زندانيان از جمله تماس تلفنی، داشتن کتاب، روزنامه و نيزحق ملاقات با خانواده محروم بوده است. او روز ۳۱ فروردين ماه و در پی ۱۲۵ روز انفرادی، به اندرزگاه ۷ زندان اوين منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده مجيد توکلی، پس از ماه ها پيگيری بی نتيجه و بلاتکليفی، سرانجام روز چهارشنبه هفته گذشته، ۲۶ فروردين، به مدت ۱۵ دقيقه موفق به ملاقات با او شدند. علی توکلی برادر مجيد در گفتگويی با کمپين بين المللی حقوق بشر گفت: “آقای دادخواه و آقای عليزاده طباطبايی، وکلای پرونده تا به حال موفق به ديدار با مجيد نشده اند”.

علی توکلی که از انتقال برادر خود به بند عمومی خبر می داد، روحيه ی او را مناسب توصيف کرد و گفت: ” وضعيت روحی او بسيار خوب بود اما از نظر جسمی ضعيف و لاغر شده بود. بعد از ۴ ماه انفرادی با شرايط سخت طبيعی است که وضع جسمی مناسبی نداشته باشد. خوشبختانه چند روز پيش با مجيد ملاقات حضوری داشتيم. او به بند عمومی منتقل شده است”.

به گفته ی علی توکلی حکم مجيد حدود سه ماه پيش صادر شده و از آن زمان او به شکل غيرقانونی در سلول انفرادی در شرايط دشواری بوده است: “مجيد به مدت دو هفته تحت بازجويی بود و بعد از آن بازجويی ديگری نداشتند. در واقع آخر آذرماه بازجويی ايشان تمام شده بود. حکم هم که صادر شد به انفرادی منتقل شدند و بعد از آن هم ما ملاقاتی با مجيد نداشته ايم و چون هنوز جا نگرفته اند فرصت زيادی نداشتيم که با او صحبت کنيم. دقيقا يک هفته پيش از آن که به بند عمومی منتقل شوند به مدت ۱۵ دقيقه با ايشان ملاقات حضوری داشتيم و دو روز است که به بند عمومی منتقل شده اند”.

علی توکلی در خصوص روند رسيدگی به پرونده ی برادر خود به کمپين گفت: “چون با ايشان ملاقات حضوری نداشتيم و وکلا نيز با او ملاقات نداشتند نظر دادن در اين مورد سخت است . اگر در چند روز آينده فرصتی باشد که خود او تماس بگيرد می توانيم در اين رابطه با او صحبت کنيم. شرايط بسيار سخت است. در ملاقاتی هم که داشتيم اجازه ندادند در مورد پرونده و روند بازجويی ها با او صحبت کنيم”.

به رغم اعتراض خانواده ی اين فعال دانشجويی، مقامات زندان اجازه تحويل وسايل شخصی مجيد توکلی را به آنها نداده اند.

مجيد توکلی، عضو انجمن اسلامی پلی تکنيک که تيرماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از ۳ ماه آزاد شده بود، در روز شانزده آذر پس از ارائه سخنرانی در جمع دانشجويان دانشگاه اميرکبير هنگام خروج از اين دانشگاه با ضرب و شتم شديد ماموران امنيتی بازداشت شد. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، در روز ۱۶ آذر ماه در اقدامی غير متعارف با چاپ عکسی از مجيد توکلی در پوشش زنانه نوشت:“مجيد توکلی رهبر اغتشاش گران بازداشت شد.” اين خبرگزاری يادآوری کرده بود که مجيد توکلی سابقه توهين به مقدسات اسلام دارد.

او پيش از اين نيز طی سالهای گذشته، ۲ بار بازداشت و زندانی شده است که يک بار در سال ۸۶ و پس از ماجرای جعل نشريات دانشجويی نزديک به يک سال و نيم را در حبس به سر برد و بار ديگر در بهمن سال ۸۷ به هنگام شرکت در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان دستگير شده و بيش از ۴ ماه در بازداشت بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016