پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک زندانی به دليل فشارهای طاقت فرسا به زندگی خود پايان داد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به"فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی حسن نصيروند روز گذاشته بدليل فشارهای طاقت فرسا و غير انسانی در زندان گوهردشت کرج به زندگی خود پايان داد.
روز چهارشنبه ۸ ارديبهشت ماه زندانی حسن نصير وند حدودا ۳۰ ساله و متاهل در اعتراض به رشوه گيری و بی عدالتی فردی بنام علی فرهادی دادستان انقلاب کرج که از خانواده آنها در ازای آزادی عزيزاشان تقاضای مبلغ زيادی رشوه کرده بود و قادر به پرداخت آن نبودند و همچنين به دليل فشارهای طاقت فرسا و قرون وسطائی در بند ۴ زندان گوهردشت اقدام به خودکشی نمود و جان باخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جسد اين زندانی چند ساعت در حمام اين بند رها شده بود. اين مسئله باعث تاسف و خشم زندانيان شده بود.
زندانی حسن نصيروند در سلول ۵ سالن ۱۰ بند ۴ زندان گوهردشت کرج زندانی بود.او بدليل اتهام مالی به مبلغ ۱.۵ ميليون تومان از چند ماه پيش در اين بند در حالت بلاتکليفی بسر می برد. مراجعات مکرر خانواده او به علی فرهادی دادستان کرج با توهين و تحقير اين فرد همراه بود و در نهايت در ازای آزادی آقای نصيروند مبلغ هنگفتی رشوه از آنها خواسته بود که اين خانواده قادر به پرداخت آن نبودند.
در حال حاضر تعداد زيادی از زندانيان زندان گوهردشت کرج با حکم اين فرد و اکثرا بدليل ندان رشوه در بازداشت بسر می برند و خانواده های آنها با توهينها و تحقير اين فرد مواجه هستند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،اعمال فشارهای طاقت فرسا و قرون وسطائی عليه زندانيان بی دفاع و تقاضای رشوه های سنگين از خانواده های آنها که از دلايل اصلی خودکشی اين زندانی است را به عنوان يک قتل محکوم می کند و از مراجع بين المللی و حقوق بشری خواستار اقدامات عملی عليه جنايتهای سازمان يافته توسط افرادی که تحت عنوان مقام قضائی عمل می کنند می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016