شنبه 11 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد اوليايی فرد، وکيل دادگستری بازداشت شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - محمد اوليايی‌فرد حقوقدان و وکيل پايه يک دادگستری صبح امروز بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اين وکيل دادگستری که امروز صبح به دادگاه انقلاب رفته بود، توسط "ستاری" مدير دفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به بخش اجرای احکام دادگاه معرفی و پس از جلب به زندان اوين منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد اوليايی فرد در اسفند ماه گذشته نيز به بهانه ‌بررسی پرونده‌ چند تن از موکلانش به دادگاه فراخوانده شده بود، توسط مدير دفتر شعبه ۲۶ به اجرای احکام معرفی و بازداشت شد.

اين وکيل پايه يک دادگستری در پی اعدام بهنود شجاعی در مصاحبه ای اجرای حکم موکلش را به دليل صغر سنی وی غيرقانونی خوانده بود ابتدا به دادسرای کارکنان دولت احضار و پس از تشکيل پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام تبليغ عليه نظام به اشد مجازات محکوم شد.

طی سه ماه گذشته اين دومين بار است که اين حقوقدان توسط بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران به بهانه‌ گذراندن محکوميت يک ساله‌اش به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه بازداشت و روانه‌ زندان می‌شود، اين در حالی ست که حکم مذکور تا به اين لحظه به اوليايی فرد و هيچ يک از وکلايش به طور قانونی ابلاغ نشده است و در واقع بازداشت ايشان به شيوه‌ای کاملا غيرقانونی و بدون رعايت مهلت بيست روزه‌ی اعتراض و تجديدنظرخواهی در دادگاه تجديدنظر استان صورت گرفته است.

گفتنی است، محمد اوليايی فرد وکيل برخی از افراد زير ۱۸ سال محکوم به اعدام و همچنين فعالان سياسی، مدنی و دانشجويی است که پيش از اين نيز در پی طرح مسئله‌ شکنجه توسط بازجويان وزارت اطلاعات در سال ۸۷ به سياه نمايی و توهين و افترا عليه وزارت اطلاعات متهم شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016