دوشنبه 13 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست فدراسيون بين‌المللی روزنامه‌نگاران و سازمان گزارشگران بدون مرز برای آزادی روزنامه‌نگاران زندانی در ايران، راديو زمانه

فدراسيون بين‌المللی روزنامه‌نگاران و سازمان گزارشگران بدون مرز، همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، خواستار رفع محدوديت‌های رسانه‌ای در ايران و آزادی روزنامه‌نگاران زندانی شدند.
فدراسيون بين‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در بيانيه‌ای که به مناسبت روز جهانی مطبوعات منتشر کرده، از زندانی بودن ۳۵ روزنامه‌نگار ايرانی و نيز پلمب دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايرانی، به شدت انتقاد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فدراسيون از همه اعضای خود خواسته است با ارسال کارتی الکترونيک برای محمود احمدی‌نژاد، از وی بخواهند علاوه بر آزادی روزنامه‌نگاران زندانی در ايران، دستور فک پلمب انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران را نيز صادر کند.
بر روی اين کارت الکترونيک، تصوير در پلمب شده انجمن صنفی و نيز بدرالسادات مفيدی، دبير اين انجمن که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، ديده می‌شود.
جيم بوملها، رئيس فدراسيون بين‌المللی روزنامه‌نگاران در اين بيانيه گفته است که از زمان انتخابات رياست جمهوری ايران در سال گذشته، حمله دولت به رسانه‌ها به طور مداوم ادامه داشته است.
آقای بوملها افزوده است که رژيم ايران در طول اين مدت تلاش کرده است تا با سرکوب رسانه‌های مستقل، ارتباط داخل ايران با جهان را قطع کند.
گزارشگران بدون مرز نيز با صدور بيانيه‌ای، اعلام کرده است که محمود احمدی‌نژاد، در فهرست «بدترين دشمنان مطبوعات» قرار گرفته است.
در اين فهرست، نام مقام‌های ارشد ساير کشورهای جهان، از جمله، ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه و هو جين تائو، رئيس جمهوری چين، ملامحمد عمر، رهبر طالبان و رمضان قديرف، رئيس جمهوری چچن نيز به چشم می‌خورد.
گزارشگران در بيانيه خود نوشته است که اين دشمنان آزادی مطبوعات، دارای قدرت سانسور، حبس، آدم‌ربايی، شکنجه و قتل روزنامه‌نگاران هستند.
به گفته گزارشگران بدون مرز، در سال ۲۰۱۰ در سراسر جهان، ۹ روزنامه‌نگار کشته شده‌اند و ۳۰۰ نفر نيز در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016