سه شنبه 14 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: اساس کار ما جذب حداکثری اساتيد است مگر اينکه کسی با تبليغ عليه نظام و ترويج مسائل ضد دينی اصرار بر رفتن داشته باشد، فارس

- خروج دانشگاه‌ها از تهران سياست وزارت علوم نيست

خبرگزاری فارس: دانشجو گفت: در رابطه با کاهش جمعيت تهران برای مقابله با زلزله احتمالی و يا هر دليل ديگر، هيچ وقت انتقال و خروج دانشگاه‌ها از تهران را مطرح نکرده‌ايم.

به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوری با اعضای فراکسيون شاهد مجلس شورای اسلامی ديدار کرد.

در اين نشست لاله افتخاری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن حمايت از مواضع وزير علوم در خصوص جذب اساتيد متعهد و متخصص و ايجاد فضای اسلامی در دانشگاه‌ها خواستار رسيدگی به مسائل دانشجويان ايرانی شاغل به تحصيل در هندوستان و حل مشکلات دانشگاه شاهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سپس مفتح نماينده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی و عضو ديگر فراکسيون شاهد مجلس، با بيان اين جمله از فرمايشات حضرت امام خمينی (ره) که " اگر تهذيب درکار نباشد علم توحيد هم به درد نمی‌خورد " گفت ما از سياست ا يجاد فضای اسلامی در دانشگاه‌ها حمايت می‌کنيم.

وی افزود: در خصوص فضای دانشگاه‌ها ما بايد با يک مطالعه علمی عميق از ابعاد مختلف به اين مساله بپردازيم و ضمن ترسيم شاخص‌های دانشگاه مطلوب در جامعه اسلامی نسبت به رفع ايرادات موجود اقدام کنيم.

همچنين حسين گروسی نماينده مردم شهريار و ديگر عضو فراکسيون شاهد مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص تقويت بنيه فرزندان شاهد و ايثارگر برای حضور در مراکز آموزش عالی بهتر است، بنيه علمی آنان را قبل از ورود به دانشگاه تقويت کنيم که به نظر می رسد اين روش بهتر و موثرتر باشد.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با تشکر از مواضع وزير علوم در بحث برخورد با ترويج سکولاريسم در دانشگاه‌ها خواستار ايجاد پارک‌های علم و فناوری در شهرستان‌های استان تهران و توجه بيشتر به اين مراکز پژوهشی شد.

کامران دانشجو در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به مسائل دانشگاه‌ها از اساتيد، دانشجويان، کارمندان متون درسی و فضای دانشگاه‌ها بعنوان مولفه‌های اساسی دانشگاه ياد کرد و گفت: با توجه به فرمايشات حضرت امام خمينی (ره)در جمع دانشگاهيان مبنی بر " تقدم تربيت بر تعليم "، اساتيد ما هم بايد امر تربيت را در کنار تعليم و يا حتی مقدم بر آن بدارند و همانگونه که علوم مختلف را به بهترين نحو به دانشجويان انتقال می‌دهند، در امر تربيت و انتقال مفاهيم دينی و مذهبی هم بيش از پيش کوشا باشند.

وی در ادامه افزود: اصل و اساس کار ما جذب حداکثری اساتيد متعهد و متخصص است و اصلاً پالايش در دانشگاه‌ها در برنامه‌های ما مطرح نيست مگر اينکه کسی با تکرار انجام اموری از قبيل تبليغ عليه نظام و ترويج مسائل ضد دينی اصرار بر رفتن داشته باشد.

دانشجو افزود: البته ما همواره گفته‌ايم که انتقاد از سياست‌ها و عملکردها باعث پويايی می‌شود اما تبليغ عليه نظام را نمی‌پذيريم.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اينکه در وزارت علوم هيچگاه طرحی مبنی بر خروج دانشگاه‌ها از تهران مطرح نبوده است، گفت: ما در رابطه با کاهش جمعيت تهران برای مقابله با زلزله احتمالی و يا هر دليل ديگر، هيچ وقت انتقال و خروج دانشگاه‌ها از تهران را مطرح نکرده‌ايم بلکه سياست ما از آغاز شروع بکار در دولت اين بوده است که دانشگاه‌های تهران و مادر ظرفيت پذيرش دانشجويان کارشناسی خود را کاهش دهند و با توجه به افزايش شديد داوطلبان کارشناسی ارشد و دکترا، ظرفيت پذيرش در دوره‌های تحصيلات تکميلی اين دانشگاه‌ها افزايش يابد که با اين روش خود بخود جمعيت دانشجويان در تهران و کلان شهرهای ديگر کاهش می‌يابد.

وی افزود: اين موضع با سياست دولت در مورد کاهش جمعيت شهر تهران همخوانی دارد و طبعاً اين سياست دنبال می‌شود.

دانشجو با اشاره به ضرورت گسترش مکارم اخلاقی در سطح دانشگاه‌ها گفت: اين مسئله برای ما مهم است، يعنی وقتی کسی وارد دانشگاه می‌شود بايد اسلامی بودن اين دانشگاه‌ها در فضای عمومی دانشگاه‌ها و همچنين رفتار و منش اساتيد و دانشجويان ما مشهود باشد.

وی افزود: ملاک ما برای بحث فضای اسلامی دانشگاه‌ها، همان مواردی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصويب و مشخص کرده و همگی ملزم به رعايت آن هستيم. ضمن اينکه مکارم اخلاقی صرفاً پوشش و حجاب نيست بلکه مهمتر از آن رفتار و منش اسلامی است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

وزير علوم در بخش ديگری از سخنان خود به فرمايشات مقام معظم رهبری درباره وظيفه دانشگاهيان در مواجهه با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، در عرصه دانشگاه‌ها در بحث جنگ نرم، دانشجويان افسران نظام هستند و اساتيد نقش فرماندهان را بر عهده دارند و بايد اذعان داشت که دانشگاهيان در اتفاقات سال گذشته در مجموع با ولايت مداری خود باعث دلسردی دشمنان شدند و در آزمون جنگ نرم تحميلی از طرف دشمن، سربلند بيرون آمدند.

وی افزود: دانشگاهيان در اين آزمون از ارزش‌های انقلاب و مبانی نظام مقدس اسلامی به درستی و همه جانبه، دفاع مقدسی را انجام دادند و اعتماد بيش از پيش مردم را جلب کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016