سه شنبه 21 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدراسيون جهانی اتحاديه های معلمان از اعدام معلم ايرانی در شوک است، هرانا

در پی اعدام فرزاد کمانگر فدراسيون جهانی اتحاديه های معلمان ضمن ابراز تاسف شديد از اعدام مخفيانه ی اين معلم آزاده به همراه ۴ تن ديگر، بيانيه ای منتشر کرده است.

متن اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بين الملل آموزش عميقا از شنيدن خبری در مورد معلم عضو کانون صنفی معلمان ايران فرزاد کمانگر مبنی بر اين که وی يکی از پنج نفری است که بطور مخفيانه در روز ۱۹ ارديبهشت ماه اعدام شد، غصه دار است.

فرزاد کمانگر؛ معلم ۳۵ ساله که متاهل و عضو کانون صنفی معلمان کردستان بود، متهم به "به خطر انداختن امنيت ملی" و " محاربه" شده بود، فرزاد از فوريه سال ۲۰۰۸ و در نتيجه حکم اعدامی که توسط دادگاه شرم آوری که کمتر از ۵ دقيقه طول کشيده بود، صادر شده بود، همواره در تهديد با مرگ زندگی کرد.
هر چند مقامات ايرانی تجديد نظر حکم فرزاد را پذيرفته بودند، اما پرونده فرزاد بجای اينکه برای بررسی به دادگاه عالی فرستاده شود، راکد شد. پس از مدت ها تاخير، به وکيل فرزاد گفته شد که پرونده او گم شده است. عليرغم فقدان شواهد مبتنی بر رسيدگی مستقل در مورد اتهامات و در غياب آئين دادرسی عادلانه، خبر اعدام فرزاد منتشر شد.
دبير کل بين الملل آموزش، فرد ون لی وون، در اين مورد گفت: "ما از شنيدن خبر اعدام فرزاد عميقا شوکه و غمگين شديم. پرونده فرزاد بخاطر رفتار مرموزانه و غير شفافی که در دادگاه او در پيش گرفته شده بود، عدم دسترسی او به حداقل حقوق بنيادين يک زندانی، و اين واقعيت که نه خانواده و نه نمايندگان حقوقی از اعدام او خبردار نشده بودند برای همه ۳۰ ميليون اعضای بين الملل آموزش بويژه درآور است. روز اعدام فرزاد يک روز فاجعه آميز برای معلمان، فعالان اتحاديه های کارگری و حقوق بشر است و بين الملل آموزش همبستگی عميق خود را با خانواده فرزاد، همکاران و دانش آموزان او اعلام می کند".
فرد ون لی وون تاکيد کرد:" بين الملل آموزش حقوق و مسئوليت های دولت ها را برای به پای ميز محاکمه کشاندن متهمان جنايی به رسميت می شناسد اما اين موضوع بايد متناسب با معيارهای ملی و بين المللی محاکمات صورت گيرد. ايی آی همچنين با صراحت اعلام می کند که دولت ايران بايد رعايت حقوق همه اعضای اتحاديه های کارگری و فعالان حقوق بشر را تضمين کند."
اعضای اتحاديه های کارگری و جامعه حقوق بشری عليه حکم اعدام و محاکمه فرزاد کمپين تشکيل داده اند. ايی آی و اتحاديه های معلمان وابسته به آن بخصوص با کميته آزادی تشکل های سازمان جهانی کار، بطور شفاهی مذاکره کرد و بدنبال آن به دولت ايران توصيه شد که فورا اعدام فرزاد کمانگر را متوقف کند ، حکم اعدام او را لغو و آزادی او را از زندان تضمين کند.
فراخوان برای اقدام:
· ايی آی به شبکه بين المللی و کمپيين های بزرگداشت فرزاد می پيوندد و از همه معلم های ايرانی و فعالان اتحاديه های کارگری از جمله رسول بداغی، هاشم خواستار، و بهمن گودرززاده که در زندان هستند حمايت می کند.
· ايی آی به رهبر و مقامات ايرانی نامه می نويسد و خواستار بررسی شفاف اعدام فرزاد و متوقف ساختن هر نوع اعدامی خواهد شد که در راه است.
· ايی آی به همه اتحاديه های معلمان وابسته خود اطلاع رسانی می کند و از آنها می خواهد که به وزارت امور خارجه کشور خود برای ابراز شوک در مورد اعدام فرزاد بنويسند، و خواستار دادگاه های عادلانه و عمومی و پايان دادن به احکام مرگ شوند.
· ايی آی از همه اتحاديه های معلمان وابسته به خود می خواهد که مراسم بزرگداشتی برای نشان دادن غم و اندوه خود از مرگ فرزاد برگزار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016