سه شنبه 21 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان کومه‌له به اعتصاب عمومی در کردستان

فراخوان کميته مرکزی کومه‌له
متحد و يکپارچه به دفاع از فرزندان خود به پا خيزيم


مردم آزاديخواه و مبارز کردستان!
کارگران، جوانان، زنان و مردان آزاديخواه!

پنجشنبه۲۳ ارديبهشت برابر با ۱۳ ماه مه ميلادی، روز اعتراض به اعدام ۵ تن از فعالان سياسی است، که در روز يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ناجوانمردانه از جانب حکومت اوباشان به قتل رسيدند. اين روز روز اعتراض به رژيم کشتار و جنايت جمهوری اسلامی است که کردستان را عرصه تاخت و تاز وحشيانه خود قرار داده است و با مردم اين سرزمين به مثابه اسرای جنگی رفتار می‌کند که هرگاه بخواهد برای زهر چشم گرفتن و پراکندن تخم رعب و وحشت در ميان آزاديخواهان ايران و بخصوص برای به سکوت کشاندن فرياد اعتراض مردم کرد، به بهانه‌های واهی عده‌ای را در برابر جوغه اعدام قرار می‌دهد يا بر سر چوبه دار می‌کند. پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت را به روز گراميداشت عزيزانی تبديل کنيم که با خون خود بذر وحدت و يکپارچگی را در ميان مردم ستمديده پاشيده‌اند. اين روز را به روز همبستگی و همدردی با خانواده اين شهدا ، به روز اعتراض به بی حقوقی مردم کرد تبديل کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنان که اکنون در تهران بر اريکه قدرت تکيه زده‌اند، با اعدام ۵ نفر انسان بيگناه نفرت و انزجار عمومی مردم کردستان و ايران را برای خود به ارمغان آورده‌اند. اين نخستين بار نيست که حاکمان بر ايران بناحق خون فرزندان مردم کرد را وثيقه ادامه حيات و بقا حکومت خود می‌کنند، اما شايد نخستين بار باشد که جنايت رژيم در کردستان در چنين ابعادی خشم و انزجار وسيع مردم را در همه ايران عليه دارودسته حاکم برانگيخته باشد. اگر رژيم جمهوری اسلامی قصد دارد با اعدام فرزندان ما از ديگران زهر چشم بگيرد ما بايد به همه نشان دهيم که يگانه راه نجات از کابوس سياه استبداد دينی حاکم بر ايران مبارزه و ايستادگی در مقابل آن است.

مردم آزاديخواه ايران!
کردستان هميشه سنگر آزاديخواهی در ايران بوده است، اين سرزمين در تمام طول اين سه دهه مهد مبارزه عليه استبداد دينی و هواخواهی از دموکراسی بوده است. جای خود دارد که مردم کردستان و خانواده‌های داغدار اين جانباختگان را در چنين روزهای سختی تنها نگذاريد. جمهوری اسلامی هميشه ناقوس سرکوب وسيع و سرتاسری را در کردستان به صدا در آورده است. نبايد به وی فرصت داد تا اينبار نيز موج ديگری از سرکوب و قتل عام را در ايران به راه بياندازد. روز پنجشنبه در کنار مردم کردستان قرار بگيريد و عليه اعدام پنج تن از شهروندان ايران صدای اعتراض عمومی خود را همزمان با مردم کرد بلند کنيد.

حزب کومه‌له کردستان ايران در هماهنگی با اکثريت نهادها و قشرهای جامعه و احزاب سياسی پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت را به روز اعتراض عمومی اعلام کرده و از همه می‌خواهد فعالانه و بهر شکل ممکن از جمله تعطيلی مراکز کار، ادارات و بازار و مدارس و دانشگاه‌ها، روشن کردن شمع بر در خانه‌ها و بر سر کوچه‌ها و ... در اين اعتراض عمومی شرکت کنند.

کميته مرکزی حزب کومه‌له کردستان ايران
۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با
۱۱ مه ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016