پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب عمومی در کردستان (گزارشات تکميلی)، هرانا

خبرگزاری هرانا - به دنبال فراخوان نهادها، تشکلات مدنی فعالين و احزاب سياسی کرد مبنی بر برگزاری اعتصاب عمومی در سرتاسر مناطق کردنشين، امروز علی رغم مليتاريزه کردن شديد اين مناطق، اعتصاب عمومی در سطح گسترده ای برگزار شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، برگزاری اعتصابات در شهر سنندج در بالاترين سطح بوده و اين شهر امروز کاملا به صورت تعطيل درآمده است. درصد قابل توجهی از مغازه ها و حتی دستفرشی های اين شهر به نشانه اعتراض به اعدام های نوزده اردی بهشت، اقدام به تعطيلی محل کسب خود نموده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مغازه داران خيابان های فردوسی، شش بهمن، گذر، نمکی و .. بصورت کاملا منسجم اقدام به تعطيلی مغازه ی خويش کرده بودند.

هم چنين در شهر نوسود ميان مردم اين شهر و نيروهای انتظامی درگيری به وجود آمده و نيروهای انتظامی برای متفرق کردن مردم اقدام به تيراندازی هوايی کرده اند.

گزارشات رسيده از شهر مريوان، بوکان، ديواندره، مهاباد، اشنويه و چندين شهر ديگر نيز حاکی از گستردگی شرکت کنندگان در اين اعتصاب سراسری است.

گفتنی است، طی روز جاری بسياری از مردم شهرهای مختلف برای ابراز همبستگی و تسليت به منازل اعدام شدگان در دو شهر سنندج و کامياران روانه شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016