پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی جمالی، رئيس کميته سياسی ادوار تحکيم وحدت: اعدام ها نشان از عجز حاکميت در مهار بحران های سياسی و اجتماعی دارد، ادوارنيوز

ادوار نيوز: رئيس کميته سياسی سازمان ادوار تحکيم وحدت با محکوم نمودن اعدامهای اخير، اين رويداد را ناشی از عجز حاکميت در مهار بحرانهای سياسی و اجتماعی موجود در جامعه دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ادوار نيوز؛ علی جمالی اعدام فعالان سياسی و مدنی را بدترين شيوه حذف مخالفان سياسی دانست و افزود: متاسفانه امروز دستگاه قضايی تحت نفوذ نيروهای اقتدارگرايی است که از حدود يک سال پيش علنا حاکميت را در اختيار گرفته اند و حاضرند برای بقای قدرت نامشروع خود خون شهروندان ايرانی را پايمال کنند.

جمالی گفت: افرادی که در بامداد روز يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ماه جان خود را از دست دادند ساليان زيادی را در زندان و سلولهای انفرادی گذرانده بودند و از بسياری از حقوق قانونی خود محروم بودند. آنها هيچگاه فرصتی برای دفاع از خود نيافتند و تا آخرين لحظه عمر خود بر بی گناهی شان اصرار داشتند.

رئيس کميته سياسی سازمان ادوار تحکيم وحدت با اشاره به اينکه چهار تن از اعدام شدگان از هموطنان کردمان بودند برخورد حذفی با موضوع قوميت ها را پاک کردن صورت مساله دانست و گفت : سالهاست که مبارزات اقوام ايرانی برای احياء حقوق قانونی شان از اشکال خشونت بار خارج شده و به صورت مسالمت آميز و مدنی دنبال می شود ولی همچنان شاهديم که حاکميت به شديدترين و بی رحمانه ترين شکل ممکن سعی در حذف مطالبات قومی و مدنی آنها دارد.

جمالی ضمن هشدار به کسانی که تلاش می کنند با برپايی چوبه های اعدام فضای رعب و وحشت را در جامعه حاکم کنند افزود: نمی توان باور کرد که مطالبات قانونی و تاريخی يک ملت با سرکوب فراموش خواهد شد و اگر مجريان اين بی تدبيری ها بهتر است رويای سرکوب ملت را فراموش کنند.

عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ايران برخورد صورت گرفته با خانواده های اعدام شدگان را نمک پاشيدن بر زخم آنها دانست و گفت: ای کاش لا اقل اجازه می دانند زخم مادران و همسران داغدار آنها با برگزاری مراسم کمی التيام يابد ولی ظاهرا همين حق کوچک انسانی نيز از آنها ستانده می شود تا مشخص گردد که روند اعدامها فاقد هرگونه مشی حقوقی و انسانی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016