جمعه 24 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال تبعيد داود سليمانی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، به زندان اهواز، جرس

جــرس: در پی انتشار خبر انحلال بند ۳۵۰ اوين و تصميم مسئولان زندان مبنی بر پراکنده ساختن زندانيان سياسی آن بند، برخی منابع خبری از احتمال تبعيد داود سليمانی، از فعالان اعتصاب غذای زندانيان که منجر به انحلال بند شده، گزارش دادند.

طی روزهای اخير، در ادامه اعتراضات گستردۀ زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين به اعدام ناگهانی يکی از زندانيان آن بند (فرهاد وکيلی) و چهار زندانی ديگر در اوايل هفته جاری، مسئولان زندان اوين تصميم به انحلال بند مذکور و پراکنده کردن زندانيان سياسی در ديگر بخشها يا زندان های ديگر گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش منابع خبری جرس، مسئولين زندان اوين و برخی نهادهای امنيتیِ مستقر در زندان، در همين راستا تصميم به تبعيد سازمان دهندگان اين حرکات اعتراضی به زندانهای بسيار دور و دارای وضعيت های ناگوار هستند و داود سليمانی که در اين اعتصاب غذا نقش بسيار موثر داشته، و مورد پشتيبانی ديگر زندانيان واقع شده بود، مشمول تبعيد به زندان اهواز می باشد که در شش ماه اول سال از بدترين زندان های کشور می باشد.

يکی از زندانيان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری دهم که طی دو روز اخير به اندرز گاه ۸ انتقال يافته طی تماسی از اين اندرزگاه، از انتقال حداقل ۵۰ نفر از بند ۳۵۰ به اندرز گاههای ۷ و ۸ اوين و زندان گوهردشت خبر داده بود.

دکتر داود سليمانی نماينده مجلس ششم، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و همچنين قائم مقام ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی در استان تهران بود که تنها چهار روز بعد از انتخابات رياست جمهوری بازداشت و به دليل مقاومت در برابر بازجويان و عدم اعتراف، کماکان در زندان به سر می برد و از امکان مرخصی نيز محروم مانده است.

سليمانی که در سال ۷۸ و در زمان حمله نيروهای لباس شخصی و يگان ويژه پاسداران به کوی دانشگاه تهران، معاونت دانشجويی آن دانشگاه بود و نقش بسيار مهمی نيز در افشای ابعاد آن قضيه داشت، مدتهاست که در وضعيت بسيار بد جسمانی قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016