شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق محصولی: هدفمندکردن يارانه‌ها از سه‌شنبه اجرا می‌شود، ايلنا

- سه‌شنبه جاری، نخستين مرحله اجرای آزمايشی قانون هدفمندکردن يارانه‌ها اين هفته در سه استان ايلام، خراسان شمالی و گيلان آغاز می‌شود
- سرپرستان خانوار در اين سه استان برای ثبت شماره حساب خود اقدام کنند.


ايلنا: وزير رفاه و تامين اجتماعی گفت: با دريافت شماره حساب سرپرستان خانوار برای واريز نقدی يارانه‌ها، نخستين مرحله اجرای آزمايشی قانون هدفمندکردن يارانه ها اين هفته در سه استان آغاز می شود.
به گزارش ايلنا به نقل ازروابط عمومی وزارت رفاه و تامين اجتماعی، صادق محصولی بابيان اين مطلب افزود: نخستين مرحله از اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها دريافت شماره حساب سرپرستان خانوار است که اين مرحله به صورت آزمايشی سه‌شنبه اين هفته در سه استان ايلام، خراسان شمالی و گيلان آغاز می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير رفاه و تامين اجتماعی با بيان اينکه سامانه ويژه ای برای دريافت شماره حساب سرپرستان خانوار طراحی شده است؛ تصريح کرد: سرپرستان خانوار در اين سه استان که فرم اطلاعات اقتصادی را پرکرده اند می‌توانند از ۲۸ ارديبهشت به مدت يک هفته به سامانه refahi.ir مراجعه و شماره حساب خود را در آن ثبت کنند.
آقای محصولی ثبت شماره حساب برای سرپرستان خانوار واجد شرايط درسه استان ايلام، خراسان شمالی و گيلان را در اين يک هفته ضروری دانست و گفت: اگر به هر دليلی فردی دراين سه استان نتوانست دراين مدت شماره حساب خود را ثبت کند می‌تواند در زمان اجرای نهايی و سراسری اين طرح شماره حساب خودر ا به ثبت رساند اما توصيه ويژه ما اين است که مردم اين سه استان از اين فرصت يک هفته ای حتماً استفاده کنند.
وی افزود: ثبت شماره حساب برای دريافت نقدی يارانه فقط از طريق اين سامانه اينترنتی امکان پذير است و سرپرستان خانواری که احياناً در منزل و محل کار به اينترنت دسترسی ندارند
می‌توانند به مراکز خدمات اينترنتی دولتی و خصوصی پيش بينی شده در شهرها و روستاها مراجعه کنند.
وزير رفاه و تامين اجتماعی با بيان اينکه چگونگی ثبت شماره حساب در سامانه طراحی شده refahi.ir دربسته ای آموزشی ارائه خواهد شد؛ تصريح‌کرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان صدا و سيما اين بسته آموزشی ظرف چند روز آينده ازشبکه های استانی ايلام، خراسان شمالی و گيلان در فواصل مناسب پخش خواهد شد و آن دسته ازهموطنان که تمايل دارند پيش از ثبت شماره حساب خود به دقت با مراحل ثبت در اين سامانه آشنا شوند در جريان قرار خواهند گرفت.
آقای محصولی استفاده آزمايشی از خدمات اين سامانه را فقط مختص سه استان مشخص شده دانست و گفت: از ديگر هموطنان عزيز تقاضا می کنيم برای هرچه بهتر انجام شدن آزمايشی اين کار از مراجعه به اين سامانه تا اعلام نهايی خودداری کنند.
وزير رفاه تاکيد کرد برای پرداخت مبالغ نقدی ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها، داشتن حداقل يک حساب بانکی نزد شبکه بانکی کشور الزامی است.
مهندس محصولی به بررسی حساب بانکی واجدان شرايط درشبکه بانکی کشور اشاره کرد و افزود: براين اساس هم اکنون حدود ۹۵ درصد از سرپرستان خانوارکه فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند دارای حساب بانکی هستند و آن دسته از هموطنان واجد شرايط هم که فاقد هرگونه حساب بانکی هستند بايد حداکثر ظرف دو هفته آينده با مراجعه حضوری به يکی از شعب بانک های کشور اقدام به افتتاح حساب کنند
وی همچنين تصريح کرد: برای افتتاح حساب در بانک های کشور هيچ گونه محدوديتی وجود ندارد و هر کدام از واجدان شرايط فاقد حساب بانکی می توانند به هر بانک دلخواه و مورد نظر خود مراجعه و افتتاح حساب کنند.
وزير رفاه و تامين اجتماعی از اطلاع رسانی سريع و دقيق به همه مردم در ادامه مراحل اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها خبر داد و افزود: اميدواريم مثل هميشه با همکاری مردم بتوانيم اين قانون را که يک گام بزرگ در حرکت رو به جلوی کشور و نظام جمهوری اسلامی به شمار می آيد و بزرگترين طرح اقتصادی ۵۰ سال گذشته است به بهترين شکل اجرا کنيم و در اين راه ازپيشنهادات سازنده مردم استقبال می کنيم.
سازمان هدفمند سازی يارانه ها
صادق محصولی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان تشکيل سازمان هدفمند سازی يارانه ها نيز گفت : با توجه به اينکه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی ايراداتی به اساسنامه اين سازمان وارد کرده بودند هم اکنون در حال رفع اين ايرادات و مذاکره با اين دونهاد محترم هستيم و پس از رفع اين ايرادات تکليف سازمان هدفمند سازی يارانه ها به صورت تشکيلاتی مشخص خواهد شد .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016