یکشنبه 26 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محبوبه عباسقلی‌زاده، فعال حقوق زنان و عضو کمپين يک ميليون امضا، به دو سال و شش ماه حبس تعزيری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد، رهانا

حکم دو سال و شش ماه زندان و ۳۰ ضربه شلاق برای محبوبه عباسقلی زاده از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شد.

رهانا: حکم سنگين محبوبه عباسقلی‌زاده فعال حقوق زنان و عضو کمپين يک ميليون امضا مربوط به پرونده‌ی تجمع ۱۳ اسفند ماه سال ۱۳۸۶ است که وی به همراه عده‌ای ديگر از فعالين حقوق زنان در حمايت از زنان بازداشت شده در ميدان هفت تير در خرداد همان سال، دست به تجمع زده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محبوبه عباسقلی‌زاده به خبرنگار رهانا در مورد اتهاماتش می‌گويد: «اتهامات من اقدام عليه امنيتی ملی و اخلال در نظم عمومی بود که از اين بابت به دو سال و شش ماه زندان و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده‌ام.»

وی اضافه می‌کند: «محمد مصطفايی وکيلم هفته‌ی گذشته در دادگاه در غياب من حضور داشت و روند بررسی پرونده و دادگاه را خوب توصيف کرده بود. اما امروز چنين حکم ابلاغ شده است. در حال حاضر ۲۰ روز وقت داريم تا به اين حکم اعتراض کنيم.»

عباسقلی‌زاده صدور اين حکم را ناعادانه می‌داند و می‌گويد: «مشخص است که اين حکم از قبل صادر شده بود و ربطی به قاضی و دادگاه ندارد. روشن است که اين حکم از سوی مقامات امنيتی در آستانه‌ی سالگرد انتخابات صادر شده است.»

اين فعال حقوق زنان دليل اين امر را حکم‌های هم پرونده‌ای‌هايش می‌داند و می‌گويد: «تمام هم پرونده‌های من و کسانی که همراه من بازداشت شده بودند محاکمه شده و يا تبرئه شده و يا حکم‌های سبک تعليقی گرفته‌اند. من هيچ دليل جز توافقات پشت پرده برای صدور اين حکم نمی‌بينم.»

عباسقلی‌زاده در تاريخ ۱۳ اسنفد ماه ۱۳۸۶ همراه ۲۲ نفر ديگر از فعالين جنبش زنان بازداشت و به م دت ۱۸ روز در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين در بازداشت به سر برده بود. هم‌چنين وی در سال ۸۳ نيز در پرونده وبلاگ‌نويسان بازداشت و بيش از ۴۰ روز را در زندان سپری کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016