سه شنبه 28 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضاييه در واکنش به نامه نمايندگان مجلس: ما راه خودمان را بلديم و در برخورد با سران فتنه در راستای سياست‌های کلان نظام عمل می‌کنيم ،

- زمانی که ضرورت پيدا کند تمام قد از دولت حمايت می‌کنيم
- مديرعامل سابق ايرنا حق توهين به سران قوا را ندارد.


ايلنا: رييس قوه قضاييه با تاکيد براينکه دستگاه قضايی در برخورد با مفاسد اقتصادی بدنبال کار تبليغاتی و سياسی بازی نيست به اخبار کذب برخی از سايت‌ها مبنی بر دستور رهبری به وی در راستای توقف در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: اتفاقاَ همواره ايشان به برخورد با مفاسد به نحو قطعی تاکيد کردند منتها توصيه‌ای که به همه مسوولان قوا داشتند اين بود که برخوردهايی که موجب تضعيف نظام می‌شود صورت نگيرد که اين فرمايش کاملا متينی است.

*بسيار مايه تاسف است که کسانی در مجلس امضا جمع کنند
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله صادق لاريجانی در گردهمايی سراسری معاونين و مديران کل سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور به نامه اخير ۱۷۵ تن از نمايندگان مجلس به رئيس قوه قضائيه برای برخورد و محاکمه به گفته نمايندگان سران فتنه اشاره کرد و گفت: در آن نامه گفته‌اند که چرا دستگاه قضا در برخورد با سران فتنه امروز و فردا می‌کند، بسيار مايه تاسف است که کسانی در مجلس امضا جمع کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*دستگاه قضايی در برخورد با سران فتنه در راستای سياست‌های کلان نظام عمل می‌کند
رئيس قوه قضائيه نامه اين ۱۷۵ تن از نمايندگان مجلس را تعريض به قوه قضائيه دانست و گفت: قوه قضائيه هم در شناخت فتنه، هم سران فتنه و هم در جرم آنها اعلام نظر کرده و هيچ ترديدی هم ندارد منتها دستگاه قضايی در راستای سياست‌های کلان نظام عمل می‌کند.
وی ادامه داد: همه قوا حسب اصل ۱۵۷ قانون اساسی زير نظر رهبری کار می‌کند و خطوط کلی زير نظر رهبری است البته هر دستگاهی مسوول دارد.

*پيش از اين صراحتا به برخی نمايندگان تذکر دادم اما مجدد اين کار را کردند
رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد: به برخی از اين نمايندگان مجلس که نامه را امضا کرده‌اند صراحتا تذکر و توضيح دادم که قوه قضائيه در کار خود کوتاهی نمی‌کند اما مجددا از اين حرف‌ها می‌زنند. چگونه احتمال می‌دهند که رئيس دستگاه قضا که منصوب رهبری است و خودم نيز قائل هستم که شرعا و عقلا همه دستگاه‌ها بايد خطوط رهبری را مدنظر قرار بدهند، بی‌توجه باشم و به خود اجازه دهم که برخلاف نظر ايشان چنين کاری انجام دهم.

*خواهشمان اين است که از اين کمک‌ها به ما نکنيد
لاريجانی افزود: شنيده‌ام که برخی اين حرف‌ها را برای بسترسازی مطرح کرده و می‌خواهند به ما کمک کنند خواهشمان اين است که از اين کمک‌ها به ما نکنيد ما راه خودمان را بلديم و هيچ اهل کوتاهی نيستيم و در برخورد با سران فتنه نيز هيچ خوفی نداريم.
رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: در همان نامه گفته‌اند که چرا به شکايت سران فتنه عليه سايت‌ها و رسانه‌ها توجه کرده و افراد و مسوولان انقلابی را به دادگاه فراخوانده‌ايد به جز يکی دو مورد که من هم متعرض بودم که البته اين دو مورد نيز ناشی از خلاءهای قانونی قانونی بود در بقيه موارد اينگونه نبوده که با شکايات فتنه‌گران باشد.

*مديرعامل سابق ايرنا حق توهين به سران قوا را ندارد
وی به تخلفات مديرعامل وقت ايرنا اشاره کرد و گفت: ايشان در خط رهبری و در کمک به ولايت عليه فتنه‌گران صحبت کرده و کار خوبی نيز بوده است اما بايد عدالت برای همه اجرا شود و چنين کسی حق توهين به سران قوا را ندارد.
لاريجانی تصريح کرد: بنده نيز که مسوول قوه قضائيه و منصوب رهبری هستم حق تخلف از قانون را ندارم معنای عدالت نيز همين است مگر بايد تنها شعار عدالت را سر دهيم اين چه توقع خلافی است که برخی‌ها از ما دارند.

*هرکجا که به دادگاه احضار شوم با پای خود رفته و از خود دفاع خواهم کرد
رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه دستگاه قضايی کاملا در مسير عدالت حرکت کرده و در اين راه تغييری نخواهد داد اظهار داشت: اين راه، راه عدالت بوده و همه مسوولان با آحاد مردم در قبال قانون بايد يکسان باشند مکررا گفته‌ام که هرکجا به دادگاه يا دادسرا احضار شوم با پای خود به دادگاه رفته و از خود دفاع خواهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: اين حدود و ثقور چيست که ما برای خود ايجاد کرده‌ايم؟ اگر مسوولی را متخلف يافتيم بايد به دستگاه قضايی پاسخگو باشد.

*برای دلخوشی اين‌وآن با مفاسد اقتصادی مبارزه نمی‌کنيم
رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه دستگاه قضايی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی بوده و به دنبال کار تبليغاتی و سياسی بازی نيست، اظهار داشت: قوه قضائيه حسب وظيفه مبارزه با مفاسد اقتصادی را شروع کرده و برای دلخوشی اين و آن اين کار را انجام نمی‌دهد.

*دفاع از اطرافيان و دوستان خود در مقابل قانون عادلانه نيست
وی با بيان اينکه کسی که شعار عدالت را سر می‌دهد بايد پای آن بايستد،گفت: ما نبايد از دوستان، هم‌حزبی‌ها، اطرافيان و دورو بری‌های خود در مقابل قانون دفاع کنيم چراکه اين دفاع، دفاع عادلانه نيست. همه ما بايد خود را آماده کنيم که اگر دوستان و اطرافيان ما مساله‌ای پيدا کردند به دادگاه رفته و از خود دفاع کنند.

*توقع نداريم در مجلس اين کشور عده‌ای امضا جمع کنند
لاريجانی تصريح کرد: اين نامه‌پراکنی‌ها ولو برای کمک، به ضرر دستگاه قضايی است و اين کار را نکنيد و خلاف هم نگوييد. توقع نداريم در مجلس اين کشور عده‌ای امضا جمع کنند که اگر دستگاه قضايی برخی از روزنامه‌ها را محاکمه کرده به شکايت سران فتنه بوده است.

*فتنه‌گران دلسوز مبارزه با مفاسد اقتصادی شده‌اند
وی با بيان اينکه اين مظلوميت دستگاه قضايی يک طرفه نبوده و از طرف ديگر فتنه‌گران نيز به گونه‌ای ديگر دنبال اين قضايا هستند گفت: فتنه‌گران که خود از بزرگترين مجرمان کشور بودند با ادعای بزرگ دروغی مثل تقلب در انتخابات خواستند جريان انتخابات را عوض کرده و با حمايت دشمنان اين کشور جرم‌های بزرگی را مرتکب شدند.
رئيس قوه قضائيه خاطرنشان کرد: اينها دلسوز مبارزه با مفاسد اقتصادی شده و می‌گويند قوه قضائيه در قبال مفسدان اقتصادی ساکت شده و بعد در سايت‌های خود حرف‌هايی را می‌زنند که دروغ بودن آن مثل روز روشن است.

*مگر بنا است مثل سايت‌های شما دروغ تحويل مردم دهيم؟
لاريجانی ادامه داد: برخی از سايت‌های آنها می‌گويند که دستگاه قضايی کاری را که خود شروع کرده متوقف کرده است. چرا چنين دروغ بزرگی را می‌گوييد؟ ما چه سکوتی داشتيم؟مگر بنا است مثل سايت‌های شما دروغ تحويل مردم دهيم؟ ما پای حرفی که به مردم زده‌ايم ايستاده‌ايم و به طور دائم دنبال قضايا بوده و در اين مسير محکم هستيم.
وی افزود: برخی از اين سايت‌ها نوشته‌اند که مقام معظم رهبری به بنده حکم کرده که پيگير مفاسد اقتصادی نباشم و لذا من ساکت شده‌ام کجا ايشان چنين حکمی کرده‌اند؟ چرا چنين دروغ‌هايی را رواج می‌دهند و مدعی هستند که مردم بايد به سبزها اقبال کنند اتفاقا همواره ايشان به برخورد با مفاسد به نحو قطعی تاکيد کردند منتها توصيه‌ای که به همه مسوولان قوا داشتند اين بود که برخوردهايی که موجب تضعيف نظام می‌شود صورت نگيرد که اين فرمايش کاملا متينی است.

*زمانی که ضرورت پيدا کند تمام قد از دولت حمايت می‌کنيم
رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه اگر فتنه‌گران معتقدند می‌توانند اينگونه ما را عليه دولت و مجلس تحريک کنند، در اشتباه به سر می‌برند، اظهار داشت: البته ممکن است در مسير کارمان گلايه‌هايی هم از قوای مختلف داشته باشيم ولی زمانی که ضرورت پيدا کند تمام قد از دولت حمايت می‌کنيم چراکه اين دولت، دولت قانونی اين کشور بوده و ما بايد از آن حمايت کنيم.
وی ادامه داد: اگر با اين حرف‌ها می‌خواهند ما را عليه ديگر قوا بشورانند در اشتباه هستند چراکه با نظارت رهبری بر قوا هيچگاه شاهد برخورد ميان آنها نخواهيم بود.

*مسوولان نبايد احضار به دادگاه را ناخوشايند بدانند
لاريجانی با تاکيد بر اينکه دستگاه قضايی با تمام توان از دولت حمايت کرده منتها به وظيفه قانونی خود نيز عمل می‌کند گفت: اگر مسوولی به دادگاهی فراخوانده شود نبايد آن را ناخوشايند بداند،ما تقصيری نداريم اين فراخوانده شدن يا شايد به دليل تقصير خودش بوده يا به دليل محدوديت قانونی.

*دستگاه قضايی برای افراد حد و حدودی قائل نيست
رئيس قوه قضائيه تاکيد کرد: مردم بايد مطمئن شوند که دستگاه قضايی برای افراد حد و حدودی قائل نيست.
به گزارش خبرنگار ايلنا لاريجانی در بخش ديگری از سخنان خود سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور را از بخش‌های مهم دستگاه قضايی دانست که ارتباط نزديکی با مردم دارد و گفت: اين سازمان در بحث صداور اسناد رسمی، ثبت املاک و اختراعات، ثبت وقايع ازدواج و طلاق و بحث مالکيت فکر و معنوی با مردم سر و کار بسياری دارد.
وی بر لزوم توجه مسوولين کشور و مسوولان خود دستگاه قضايی برای رفع موانع و مشکلات سازمان ثبت اسناد و املاک تاکيد کرد و گفت: درآنچه که به ما مربوط می‌شود ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و تقويت بنيه کاری سازمان ثبت انجام خواهيم داد هرچند از نظر اعتبارات و قوانين با محدوديتی مواجه هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016