جمعه 7 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: يکی از نشانه‌های رضايت امام زمان، رضايت نائب او يعنی مقام معظم رهبری است، ايلنا

- اگر مسئولين دقت می‌کردند، بحران‌های سياسی به‌وجود نمی‌آمد
- برخی نمی‌خواهند بپذيرند که در زمينه‌های فرهنگی و سياسی، توطئه‌هايی از طرف دشمنان در حال انجام است.


ايلنا: رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) گفت: انقلاب اسلامی ايران پيش از آن که سياسی باشد فرهنگی بوده، اما هنوز متأسفانه از اين لحاظ عقب هستيم.
به گزارش ايلنا؛ آيت‌الله مصباح يزدی در ديدار دانش‌آموختگان طرح ولايت، اظهار داشت: انجام فعاليت‌های فرهنگی در راستای اهداف اسلامی موجبات رضايت‌مندی امام زمان(عج) را فراهم می‌کند؛ البته بايد بدانيم که يکی از نشانه‌های رضايت آن حضرت، رضايت نائب او يعنی مقام معظم رهبری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين که انجام فعاليت‌های فرهنگی، ارزشی فراتر از تمامی فعاليت‌ها دارد، گفت: اگر فردی بتواند حتی يک نفر را از انحرافات فکری نجات دهد، دين او را از انحرافات نجات داده، و با اين امر سعادت نهايی او را خريده است.
رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) اظهار داشت: انقلاب با همه شکوه، عظمت و با تمام مزايايی که داشت، متاسفانه بعد از گذشت ۳۰سال دچار کاستی‌هايی در زمينه‌های فرهنگی شد، که امروزه اثرات آن را در جوانان مشاهده می‌کنيم.
مصباح يزدی گفت: البته کسانی هستند، که هنوز هم نمی‌خواهند بپذيرند که در زمينه‌های فرهنگی، توطئه‌هايی از طرف دشمنان در حال انجام است، و اين تهاجمات را تنها ارتباطات فرهنگی می‌دانند، کما اين که در زمينه‌های سياسی هم اين گونه فکر می‌کنند.
وی افزود: حتی بعضی از مسئولين که جزء خودی‌ها هم هستند، نمی‌خواهند باور کنند که در زمينه‌های فرهنگی دچار ضعف عملکرد بوده و هستيم.
رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره)، تصريح کرد: اگر مسئولين دقت می‌‌کردند، امروز شاهد بحران‌های فرهنگی به اين شکل نبوديم و متعاقب آن هم بحران‌های سياسی به وجود نمی‌آمد.
وی گفت: هرچند که به لطف خدا، در ميان طوفان‌های وحشتناک دشمن توانسته‌ايم دين خود را حفظ کنيم، اما شاهديم که بسياری از جوانان کشورمان، گروه گروه به انحراف کشيده می‌شوند.
مصباح يزدی، اضافه کرد: وقتی شاهد انحراف بعضی از جوانان هستيم، از طرفی از لحاظ عاطفه دينی و ملی و از طرفی از بابت اين که تاکنون هزينه‌های زيادی برای اين انقلاب، مخصوصا خون پاک شهيدان، صرف شده است، تأسف می‌خوريم، چرا که تا کنون اين هزينه‌ها نتيجه کافی را نداده است و حتی ممکن است که در آينده تمام اين هزينه‌ها به هدر برود.
وی با تاکيد بر وظيفه شناسی در عصر حاضر، گفت: درست است که بعضی از افراد مسئوليت‌هايی داشتند، و به وظيفه‌های خود عمل نکردند، اما اکنون بيشتر بايد به مسئوليت‌های فردی هر شخص توجه کرد.
اين استاد حوزه علميه قم، ادامه داد: به عنوان تمثيل بايد خود را به عنوان يک غريق نجات در کنار يک دريايی با امواج بسيار سنگين فرض کنيم، که البته اين فرد «غريق نجات» بايد فنون شنا را در حدی بداند که هم بتواند خود را نجات دهد و هم دست ديگران را بگيرد، و علاوه بر آن که قدرت عالی شناکردن را داشته باشد، از لحاظ روحی و روانی آمادگی انجام ريسک و وارد شدن به معرکه و نجات ديگران را نيز داشته باشد.
وی تصريح کرد: با اين فضای فرهنگی که امروزه بر کشور ما حاکم است، به کسانی احتياج داريم که هم از مهارت نجات دادن ديگران از انحرافات فرهنگی برخوردار باشند و هم از لحاظ روحی، توانايی ريسک ورود به عرصه مبارزات فرهنگی را داشته باشند و در اين عرصه تمامی هزينه‌ها و تهمت ها را به جان بخرند.
مصباح يزدی خطاب به دانش آموختگان طرح ولايت، گفت: ارزش کار خود را که کاری بسيار ارزشمند است؛ بدانيد، چرا که هرکس هدفش مقدس باشد و آن را بشناسد، در راه خود راسخ می ماند و به خود ترديد راه نمی دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016