یکشنبه 9 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرجع صدور مجوز فعاليت تشکل‌های صنفی تغيير می‌کند، فارس

خبرگزاری فارس: در صورت موافقت نمايندگان ملت، مرجع صدور مجوز فعاليت تشکل های صنفی از معاونت سياسی وزارت کشور به معاونت اجتماعی اين وزارتخانه تغيير می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کميسيون اجتماعی مجلس کليات طرح "قانون تشکيل ستاد سامان‌دهی سازمان‌های مردم نهاد" که در صحن علنی مجلس تصويب شده بود را بررسی و تصويب کرد و جزئيات اين طرح در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس يکی از مهم‌ترين مفاد اين طرح، در صورت تصويب نهايی مجلس مرجع صدور مجوز و نظارت بر فعاليت‌های تشکل‌های صنفی به عنوان سازمان‌های مردم نهاد از معاونت سياسی وزارت کشور به معاونت اجتماعی اين وزارتخانه تغيير می‌کند.
همچنين در اين طرح تشکيل هيئت عالی نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد (N.G.O) و هيئت‌های نظارت استانی و شهرستانی پيش بينی شده که دبيرخانه اين هيئت‌ها در وزارت کشور و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها فعاليت خواهند کرد.
بر اساس اين طرح سازمان‌های غير دولتی و مردم نهاد با توجه به نوع فعاليت خود به حوزه‌های تخصصی فرهنگی، اجتماعی، صنفی، ورزشی، موسسات خيريه، محيط زيست و بهداشت و درمان تقسيم می‌شوند و انجمن‌های دوستی که نقش بسيار موثری در ديپلماسی عمومی کشور دارند، مورد حمايت قانونی قرار می‌گيرند.
همچنين بر اساس اين طرح، کار ساماندهی تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی و شيوه‌های توانمندسازی و حمايت بنگاه‌های اجرايی و نظارت بر فعاليت اين مجموعه‌ها، به صورت قانونی و در فرايندی مشخص انجام خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016