سه شنبه 11 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم رضا ملک در زندان اوين توسط گارد زندان، رهانا

رضا ملک شنبه هفته‌ی گذشته توسط مامورين زندان اوين مورد ضرب و شتم شديد، تا حد شکستکی دنده قرار گرفته و در وضعيت نگران کننده‌ای به سر می‌برد.

رهانا: شنبه گذشته ۸ خرداد به يکباره در سلول باز شده و مامورين مسلح گارد زندان به همراه باباپور، رييس بند ۲۴۰، وارد سلول رضا ملک شده با زدن دستبند قپانی و چشم‌بند به اين پيرمرد ۷۰ و اندی ساله اقدام به ضرب و شتم اين زندانی در اتاق بازجويی بند ۲۴۰ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار رهانا، رضا ملک (ملکيان) که به شدت زير ضرب و شتم و باتوم گارد زندان بوده با شکستگی دنده مواجه شده از هوش می‌رود. در حال حاضر ملک در شرايط وخيم جسمانی که بيم هر اتفاق ناگواری می‌رود دگربار به بند ۸ بازگردانده شده ولی مسئولين زندان از هرگونه رسيدگی پزشکی به وی خودداری می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا ملک مامور سابق وزارت اطلاعات است به دليل کوشش در جهت افشای قتل‌های زنجيره‌ای از تير ماه سال هشتاد بازداشت شده است. وی پس از شکنجه‌های مستمر که باعث تهی گرديدن دهان وی از دندان شده و پس از تحمل حدود شش سال انفرادی و زندان در بند ۲۰۹ اوين از حدود ۱٫۵ سال پيش به بند عمومی زندان قزل حصار و آن‌گاه اوين انتقال يافته است.

اين مامورسابق منتسب به جناح چپ وزارت اطلاعات که توسط دادگاه نظامی تهران به ۸ سال زندان محکوم شده بود با وجود پايان اين مدت حکم در خرداد سال ۸۸، هم‌چنان در زندان نگاه داشته می‌شود.

وزارت اطلاعات به دليل انتشار فيلمی از وی که در بند ۲۰۹ تهيه شده بود و در آن ملک از به طرح مباحثی در مورد مقامات عالی نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد، از آزادی وی ممانعت به عمل آورده و با طرح شکايت از ملک پرونده‌ی جديدی عليه او در شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب به رياست قاضی توحيدی مفتوح شده است.

بر پايه‌ی اين گزارش ملک که از آذرماه گذشته به بند ۳۵۰ اوين انتقال يافته بود پس از اعتراضات زندانيان سياسی اين بند در اسفند ماه گذشته به انفرادی ۲۴۰ انتقال يافت تا نوروز سال ۸۹ را به دستور «بزرگ نيا» رييس بند منتسب به وزارت اطلاعات بند ۳۵۰ در سلول انفرادی بگذراند.

پس از بازگشت از بند ۲۴۰ در ۱۴ فروردين (پس از ۲۰ روز انفرادی ۲۴۰) به بند ۳۵۰ منتقل و بار دگر در بيست فروردين از ۳۵۰ به بند ۶ زندان رجايی شهر که برخی ديگر از زندانيان سياسی قديمی چون منصور اسانلو، بهروز جاويد تهرانی و سعيد ماسوری در آنجا زندانی هستند، منتقل می‌شود.

با وخامت شرايط جسمانی ملک ۲۰ ارديبهشت ماه بار ديگر وی به دستور سليمانی؛ مدير کل زندان‌های استان تهران، به اوين بازگردانده می‌شود و اين‌بار برای جلوگيری از ارتباط او با ساير زندانيان سياسی به جای بند ۳۵۰ به سالن ۹ بند ۸ انتقال می‌يابد. اول خرداد ماه مجددا به دستور صداقت ، رييس زندان اوين، تحت عنوان اهانت به رهبری نظام جمهوری اسلامی در قالب مزاح به انفرادی ۲۴۰ انتقال می‌يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016