پنجشنبه 27 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محافظان و دوستان مجتبی خامنه‌ای در پس پرده حمله‌ به سيدحسن خمينی و بيت امام، بيت آيت الله منتظری و آيت الله صانعی، ندای سبز آزادی

ندای سبز آزادی: حادثه چهارده خرداد و هتک حرمت يادگار امام در سالروز رحلت امام ادامه پروژه ای است که ياران و خاندان امام را نشانه گرفته است. واکنش‌های به هتک حرمت سيدحسن خمينی آنچنان گسترده و فراگير بود که آشوب طلبان و آنانکه سيدحسن خمينی را برای خود خطری می‌دانستند و از نقش کليدی وی در آينده و همچنين همراهی و همدلی او و خاندان امام با جنبش سبز هراسناک بودند در نهايت عصبانيت آنان را به جايی رساند که دست به اشتباهی ديگر زدند و اينبار به هتک حرمت بيوت دو مرجع عاليقدر تقليد دست زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اولين صحنه‌های منتشر شده از تجمع گروههای فشار در مقابل درب منزل مراجع فيلمی منتشر شد که نشان از آمادگی برای حمله اوباش به بيت آيت الله العظمی صانعی و مرحوم آيت الله العظمی منتظری دارد. در اين فيلم شخصی در حال سخنرانی ات که در ميان هياهوی ايجاد شده مدام به يادگار امام حمله و توهين می‌کند به مراجع اولتيماتوم می‌دهد و وی را نانجيب می‌خواند و به حوزه علميه قم اخطار می‌دهد که جلوی برگزاری کلاس‌های درس وی را بگيرند و حتی تهديد می‌کند که اگر مقامات قضايی و نظامی دخالت نکنند ايشان خود دست به کار می‌شوند!

از حادثه ۱۴ خرداد امسال که اغتشاش‌گران با ايجاد بلوا مانع از سخنرانی سيدحسن خمينی شدند همگان اذعان کردند که حمله به يادگار و بيت امام بدون داشتن پشتوانه‌ای امکان پذير نمی‌باشد و بر همين اساس نيز اتفاق رخ داده در چهارده‌ام خرداد ماه نميتوانست بدون برنامه‌ريزی و خود جوش انجام پذيرفته باشد، اتفاقات روزهای اخير در شهر قم نيز همين جنس هستند و قطعاً بدون پشتوانه و هماهنگی نبوده است، عدم برخورد پليس با کسانی که نظم عمومی را به هم ريخته و به بيوت مراجع تقليد حمله ور شدند خود نشان دهنده دستان پر قدرتيست که در پشت اين جريانات نقش آفرينی ميکند.

براساس اطلاعات رسيده از شهر قم فردی که در مقابل بيت آيت الله العظمی صانعی مشغول سخنرانی و تحريک همراهانش برای تعرض به بيت اين مرجع بود، يکی از اعضاء تيم حفاظتی مجتبی خامنه ای است و دو روحانی که در خلال صحبت‌ها در کنار وی ايستاده بودند و او را همراهی می‌کردند نيز از دوستان نزديک و شاگردان مجتبی خامنه‌ای هستند که در کلاس های درس وی در فيضيه نيز حاضر می‌شوند، حضور نزديکان مجتبی خامنه ای و اهانت‌های سريالی آنان به سيد حسن خمينی نمی‌تواند اتفاقی و بدون برنامه ريزی صورت گرفته باشد، می‌توان حدس زد که مجتبی خامنه ای که بی‌شک در نقشه‌ای که سودای رهبری نظام را در سر می‌پروراند در خيال خود سيدحسن خمينی را رقيبی جدی پيش روی خود ديده است، رقيبی که هم در حوزه مقبوليت دارد و هم در ميان مردم محبوبيت و نزديکان وی قصد دارند با اينگونه تحرکات او را از صحنه رقابت حذف کنند.

لازم به ذکر است در خبرهای منتشر شده آمده بود که پيش از همه اين تحرکات رهبری نيز سفری به شهر قم داشته و بفاصله چند روز پس از آن قم شاهد چنين رويدادهايی بوده است.

جهت مشخص شدن بيشتر موضوع در اينجا متن سخنان محافظ سيدمجتبی خامنه‌ای در مقابل منزل آيت الله العظمی صانعی در خصوص سيد حسن خمينی که دقيقاً يک روز پيش از حمله به دفتر آيت الله صانعی اعلام می‌دارد که آنان فردا دست به کار خواهند شد را می‌آوريم:

ما از مسئولين قم ميخواهيم تکليف اين خانه ها را مشخص کنند و بيت اين نا نجيب و اين مرجع آمريکائی را تخته بکنند.
فرزند نا خلف حاج احمد خمينی که خوب ملت حقش رو کف دستش گذاشتند متاسفانه فر فره ای شده بود که آقايون روش فر بخورند برای انتخابات سه سال آينده
حرف ما قمی ها اينه اينها چون طلبه هستند حرفشون با ماست ما با رفتن سر درسشون اينها رو بزرگ کرديم خودمون هم بايد کوچيکش کنيم ، نه از اطلاعات و نه از انتظامی انتظار نداريم به شرطی که مسئولين ما هم بدونند ، ما اجازه نميديم ايشون از مهر ماه اينجا درس داشته باشند فيضيه جای بچه های سيد علی خامنه ايست.
ما اجازه نميديم و کار خودمونو ميکنيم بچه های اطلاعاتی و امنيتی و نظامی بدونند فردا اتفاقی افتاد چيزی نگندها ، ما از اول مهر ماه اين فرزند نا خلف را در فيضيه نخواهيم داشت.
برای سلامتی امام خامنه ای صلوات.....
ما از ايشون ميخواهيم آدم بشند و برگردند ، خوب نيست برای هيکلشون خوب نيست برند سمت ضد انقلاب آقای هاشمی هم بايد برگردند و گرنه خيلی راحت حذفشون ميکنيم...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016