جمعه 28 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت شهردار سابق قصر شیرین - دو سال و نود و یک روز حبس تعزیری برای شاهین زینعلی، هرانا + آژانس خبری موکریان

شاهین زینعلی از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به دو سال و نود و یک روز حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش هرانا، حکم صادره در خصوص این روزنامه نگار و فعال سیاسی حاکی از دو سال حبس به جهت اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق عضویت در حزب پان ایرانیست، 91 روز حبس به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی منجر به اغتشاش، و مصاحبه با رسانه های بیگانه و پرداخت مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی است.

شاهین زینعلی پس از چهار ماه بی خبری از پرونده خود اول خرداد ماه به شعبه بیست وششم دادگاه انقلاب تهران برای کسب اخرین دفاع احضار شد که به درخواست محمد مصطفایی وکیل مدافع ایشان جلسه رسیدگی به تاریخ 22 خرداد ماه سال جاری موکول شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکم دو سال و نود و یک روز حبس تعزیری برای این روزنامه نگار با سابقه به وکیل ایشان به صورت حضوری و شفاهی ابلاغ شده است.

این روزنامه نگار 29 ساله که در تاریخ 7 دیماه 88 در منزل شخصی خود بازداشت و راهی بند 240 زندان اوین شده پس از گذراندن بیش از سه هفته بازداشت در انفرادی وزارت اطلاعات با تودیع وثیقه یک میلیارد ریالی موقتا ازاد شد.

هنگام بازداشت نیز منزل وی مورد بازرسی کامل قرار گرفته که تمامی مدارک شناسایی وی از جمله پاسپورت، وسایل شخصی، کتاب های تخصصی روزنامه نگاری و آرشیو خبری ایشان توقیف شد و با گذشت بیش از پنج ماه نیروهای امنیتی از بازگرداندن وسایل مذکور امتناع می ورزند.

محکومیت یک روزنامه‌نگار به ۲ سال حبس

حسن اعتمادی، سردبیر ماهنامه آی تی که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد، به دو سال حبس محکوم شد.

حسن اعتمادی، سردبیر ماهنامه آی تی و دارای مدرک مهندس کشاورزی و آی تی از تاریخ ۶ دی ماه سال گذشته، برابر با روز عاشورا در زندان به سر می‌برد.

به گزارش رهانا، وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با رای قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری و یک سال تعلیقی محکوم شده و هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.

حسن اعتمادی متولد سال ۱۳۵۰ فارغ التحصیل در رشته مهندسی کشاورزی گرایش اطلاح نباتات از دانشکده کشاورزی نوشهر است که هفت سال سابقه مطبوعاتی در امور اجرایی و روابط بازرگانی را داراست.

بازداشت قدرت محمدی شهردار سابق قصر شیرین

قدرت محمدی شهردار سابق قصر شیرین و نفر اول شورای شهر اولین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در روز ۲۲ خرداد ماه بازداشت شد.

به گزارش آژانس خبری موکریان، مأموران در روز ۲۲ خرداد ماه، همزمان با سالگرد برگزاری انتخابات در ایران، پس از مراجعه به منزل قدرت محمدی، شهردار سابق قصر شیرین، وی را بازداشت و به کرمانشاه منتقل کردند.

تا این لحظه، هیچ علتی برای بازداشت این فعال اصلاح طلب از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است.

بيخبري از وضعيت دو شهروند بازداشت شده ساكن مازندران

از وضعیت دو شهروند بهايي اهل مازندران به نام هاي شهناز رنجبر و مشتاق سمندری، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش هرانا، شهناز رنجبر ساكن قائمشهر و مشتاق سمندري ساكن بابل كه در روز دوشنبه 17 خرداد ماه پس از احضار به اداره اطلاعات شهر محل اقامتشان، بازداشت و به اداره اطلاعات ساري منتقل شده اند.

مسئولان اداره اطلاعات از دادن هر نوع پاسخ روشني يا پذيرش لباس از خانواده زندانيان خودداري كرده اند.

گفتنی است مسئولان به صورت شفاهی به خانواده ی خانم سنمدری گفته بودند که اتهام وي ضديت با اسلام از طريق تبليغ بهائيت مي باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016