دوشنبه 7 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع ۳۰۰ نفری کارگران پارس‌ متال تهران، ايلنا

تجمع‌کنندگان می‌گويند سهامدار عمده کارخانه از سه ماه مانده به شروع سال ۸۹ با قطع امکانات رفاهی و قبول نکردن سفارش جديد زمينه توقف اين واحد توليد را فراهم کرد به طوری که اکنون فعاليت دراين واحد با سابقه راکد شده است.


ايلنا: جمعی از کارگران کارخانه پارس‌متال تهران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه و اخراج خود صبح امروز در محل دفتررياست‌جمهوری واقع در ميدان پاستور تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، دست‌کم ۳۰۰ نفر از مجموع ۴۵۰ کارگر کارخانه پارس‌متال در اعتراض به پرداخت نشدن بيش از ۵ ماه مطالبات معوقه و تصميم کارفرما به اخراج کارگران قراردادی تجمع‌کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته کارگران به تازگی کارفرما در اطلاعيه‌ای از کارگران قراردادی خواسته است تا هرچه زودتر برای تسويه‌حساب خود اقدام کنند.
کارگران می‌گويند: حداقل ۱۵۰ کارگر قراردادی با سابقه بالای ۱۲ سال درکارخانه پارس‌متال مشغول به کار هستند.
همچنين تجمع‌کنندگان مدعی هستندکه کارفرما بابت حقوق و مزايای شب عيد و دستمزد سه ماه اول سال به هرکارگر بيش از ۵ ماه بدهکار است.
اين در حالی است که برخی کارگران می‌گويند کارفرمای پارس‌متال بابت سنوات، پاداش و ساير مطالبات به کارگران بازنشسته شده نيز بدهی دارد به طوری که يا تعدادی از کارگران مشمول بازنشستگی پيش از موعد به دليل پرداخت نشدن حق بيمه منتظر بازنشستگی هستند و يا درازای بازنشستگی به کارفرما تعهدکرده‌اند که سنوات پايان خدمت خود را يکسال بعد دريافت کنند.
کارخانه پارس‌متال توليدکننده با سابقه لوله و گلوله‌های چدنی است که در منطقه غربی تهران قرار دارد و به گفته کارگران نيم‌قرن سابقه دارد.
تجمع‌کنندگان می‌گويند سهامدار عمده کارخانه از سه ماه مانده به شروع سال ۸۹ با قطع امکانات رفاهی و قبول نکردن سفارش جديد زمينه توقف اين واحد توليد را فراهم کرد به طوری که اکنون فعاليت دراين واحد با سابقه راکد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016