دوشنبه 7 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: پروژه جنگ نرم با تهاجم فرهنگی از سال‌ها پيش آغاز شد، فارس

خبرگزاری فارس: وزير کشور تاکيد کرد: امروز جنگ نرم دشمنان پيچيده‌تر از گذشته است و به همين علت بايد آگاهی و بصيرت در آحاد جامعه افزايش يابد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمد نجار وزير کشور در مراسم اختتاميه دوره آموزشی زمزم ولايت با اشاره به فضاهای مختلفی که دشمنان جهت جنگ نرم از آن استفاده می‌کنند، گفت: امروزه دشمنان سعی می‌کنند از فضاهای رسانه‌ای مانند شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای، فضای مجازی و سايبر طراحی‌های گوناگون ضد فرهنگی و اعتقادی عليه ملت مسلمان ايران داشته باشند و باورها و ارزش‌ها را در جوانان ما تغيير دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته توطئه‌های دشمان عليه انقلاب اسلامی ۳۰ سال است که ادامه دارد و هر بار نيز از اين ملت بزرگ شکست خورده‌اند و قطعا در اين توطئه نيز شکست خواهند خورد.
وزير کشور با اشاره به جنگ سختی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی بلافاصله پس از پيروزی انقلاب به راه انداختند، گفت: استکبار جهانی و در راس آنها آمريکا ابتدای انقلاب تصور کرد که با تحريک قوميت‌ها، کودتا، راه اندازی ۸ سال جنگ تحميلی و حمايت از اشرار و گروهک‌های تروريستی می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ايران را از پا در آورد اما وقتی از همه اين توطئه‌ها نااميد شد به جنگ نرم روی آورد.
مصطفی محمد نجار با اشاره به آغاز جنگ نرم گفت: پروژه جنگ نرم پروژه‌ای نيست که از چند ماه گذشته آغاز شده باشد بلکه پروژه‌ای است که با تهاجم فرهنگی از سال‌ها پيش آغاز شد و با شبيخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و ناتوی فرهنگی شدت يافت و دشمن تلاش کرد که پس از سال‌ها و با روش‌های پيچيده‌تر جنگ نرم ميوه آنرا در شرايط فتنه گون بعد از انتخابات بچيند که با تدبير مقام معظم رهبری و هوشياری و آگاهی ملت بزرگ ايران موفق نشد.
وی با اشاره به پايه‌گذاری نظام ولايت فقيه توسط معمار کبير انقلاب اسلامی ايران حضرت امام خمينی (ره) گفت: ۲ نعمت بزرگ همواره سد راه دشمنان بوده و آنها را در توطئه‌هايشان ناکام گذاشته است و آن نعمت ولايت فقيه و نعمت مردم آگاه و وفادار به نظام جمهوری اسلامی است.
وزير کشور افزود: دشمنان نيز به خوبی اين موضوع را دريافته‌اند و از همين روست که سعی می‌کنند اصل ولايت فقيه را خدشه‌دار کنند و با توطئه‌های پيچيده جنگ نرم و رسانه‌ای بر روی افکار عمومی و اذهان مردم تاثير بگذارند.
مصطفی محمد نجار افزود: اينجاست که بحث آگاهی و بصيرت آحاد جامعه اهميت ويژه‌ای پيدا می‌کند و همه به ويژه آنها که با مباحث سياسی سر و کار دارند بايد آگاه به مسائل جامعه و زمان خود باشند.
وی افزود: وزارت کشور يک وزارت خانه حاکميتی و سياسی است و کارمندان و مديران آن نيز بايد آشنايی کافی به مباحث روز و روش‌های پيچيده دشمن در مبحث جنگ نرم داشته باشند.
در ابتدای اين مراسم يحيی محمودزاده معاون برنامه‌ريزی و توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی در گزارشی از برگزاری طرح بصيرت در وزارت کشور با عنوان دوره آموزشی زمزم ولايت گفت: اين دوره در مدت ۲ هفته و با استفاده از اساتيد مجرب برگزار شد و در آن مباحثی چون شيوه‌های جنگ نرم و راه مقابله با آن و همين‌طور جريان شناسی تدريس گرديد.
محمودزاده افزود: در اين دوره ۱۳۰۰ نفر از کارمندان و مديران وزارت کشور آموزش‌های لازم را ديدند.
به گفته معاون برنامه‌ريزی، توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی وزارت کشور مرحله دوم طرح بصيريت به زودی و با مباحث فرهنگی و اعتقادی در وزارت کشور آغاز خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016