دوشنبه 14 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوابيه دفتر فائزه هاشمی به مندرجات ويژه نامه دولت؛ روزنامه ايران رکورد زد: ١۴ دروغ در دو صفحه، جرس

جـــرس: در پی انتشار و توزيع ويژه نامه ای عليه جنبش سبز تحت عنوان "رمز عبور"، توسط روزنامه ايران (ارگان رسمی دولت)، و درج مطالبی "کذب" عليه فائزه هاشمی، روابط عمومی دفتر وی، اطلاعيه ای در جهت تنوير افکار عمومی و پاسخگويی به "چهارده دروغ روزنامه دولت" منتشر ساخت .

روزنامه رسمی دولت (ايران)، که هزينه آن از محل بودجه عمومی کشور تامين می شود، در آستانه ٢٢ خرداد و سالگرد انتخابات رياست جمهوری، ويژه نامه ای تحت عنوان "رمز عبور" منتشر و حملاتی را عليه جنبش سبز، رهبران و همچنين حاميان آن متوجه ساخته بود که در بخشی از آن ويژه نامه (صفحات ٢۰٣ و٢۰۴)، با تيتر "فائزه هاشمی بدون روتوش"، به دروغ پردازی و خبرسازی های متعددی مبادرت ورزيده بود.

در همين رابطه، فدراسيون اسلامی ورزش زنان ايران، با صدور اطلاعيه ای تحت عنوان "روزنامه ايران رکورد زد"، موارد چهارده گانۀ ادعايیِ روزنامه دولت را مورد اعتراض قرار داده و در جهت تنوير و آگاهیِ افکار عمومی، آن را برای رسانه ها ارسال نموده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است اين اقدام، مرتبۀ نخست نمی باشد که حاميان دولت و ارگان های رسانه ای آنان، دست به تخريب و خبرسازی پيرامون خانواده هاشمی رفسنجانی می زنند.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

روزنامه ايران رکورد زد: چهارده دروغ فقط در دو صفحه درباره فائزه هاشمی

تلاش برای دورنگاه داشتن افکار جامعه از مسائل اساسی و اصلی کشور وسرگرم نمودن مردم با اکاذيب و شايعه پراکنی بويژه درسال های اخير مسئله جديدی نيست.

آنان هر روز يک بازی جديدی را جهت به انحراف کشيدن افکار عمومی از اعمال و سوء مديريت خود رو می کنند. در تبعيت از اين روش، روزنامه ايران که با بودجه بيت المال چاپ می گردد در ويژه نامه خود تحت عنوان «رمز عبور» در خرداد ١٣۸۹ در يک مطلب دو صفحه ای (صفحات ٢۰٣ و٢۰۴)، با ثبت ١۴ دروغ درباره فائزه هاشمی بالاترين رکورد را نصيب خود کرد. دروغ های چاپ شده در اين مقاله در دو دسته به شرح زير ارايه می گردد:

الف ـ مواردی که بصورت مستقيم از فائزه هاشمی نقل شده است:
١- "من پشتوانه محکمی دارم که در وجود صراحتم بی تأثير نيست"
٢- "دوچرخه سواری دختران وزنان با کت و دامن در خيابان با دين و عرف متضاد نيست
٣- "اگر کت ودامن ومانتو حجاب محسوب می شود پس چگونه است که کارکنان نمايندگی ايران در خارج از کشور از اين نوع پوشش استفاده می کنند"
۴- فائزه هاشمی با براه انداختن مراسم حمايت ازکرباسچی گفت" نتيجه محاکمه هر چه باشد فاقد ارزش قانونی است"

ب ـ موارد کذبی که درباره فائزه هاشمی بيان گرديده است:
۵- فائزه هاشمی باند ويژه ای را برای دو چرخه سواری بانوان تهيه ودر حال گرفتن مجوز موتور سواری است
۶- تصويب سخت اعتبار نامه فائزه هاشمی در مجلس پنجم
۷- حمايت از نهايی نشدن گزارش تخلفات کميته تحقيق و تفحص حوادث کوی دانشگاه به مجلس پنجم و اينکه فائزه هاشمی بعنوان رئيس کميته تحقيق و تفحص مجلس از حادثه کوی دانشگاه تعلل کرد که قضيه راجدی نگيرند
۸- مـجـرم شـناخـته شــدن روزنـامـه زن و فـائـزه هـاشمی بـه علت عدم اثـبات حـضور جناب آقای نقدی درحمله به دو وزير کابينه آقای خاتمی ( آقايان عبدالله نوری و عطا الله مهاجرانی)
۹- انتشار اخبار کذب درباره مسئولين در روزنامه زن
١۰- انجام مصاحبه با مصاحبه گر شبکه سی ان ان و مـعرفـی وی بـه عنـوان الگوی عملی زنان ايران
١١- فائزه هاشمی از راهپيمايی به ليست سی نفره جبهه مشارکت باز ماند
١٢- تجمع تعدادی از خانواده معظم شهدا در مقابل دفتر کار فائزه هاشمی به نشانه اعتراض
١٣- جبهه مشارکت تصميم گرفت جلسه انتخاباتی فائزه هاشمی وکارگزاران را بهم بزند
١۴- توصيه آيت الله هاشمی در مورد تعطيلی روزنامه زن

هم اکنون کـه فـضای جامعه را موج گسترده ای از دروغ افکنی های آشکار، شايعه سازی، اتهام های واهی، وارونه جلوه دادن عملکرد معماران انقلاب، را فراگرفته و رسيدگی و برخوردی نيز با متخلفين از قانون وجود ندارد، روزنامه ايران نيز از چنين موقعيتی سوء استفاده کرده و با تحريف جملات، ناقص استفاده کردن و يا جابجا کردن سخنان نـهایـت بهره برداری را، البته با پول ملت، در جهت انحراف افکار عمومی و تثبيت جايگاه غصب شده خود می نمايد لذا تکذيب کامل کليه موارد فوق که هرکدام توضيحات جـداگانه ای را می طـلبد جهت روشـن شدن افکـار عـموم اعلام می گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016