چهارشنبه 16 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه فعالين حقوق بشر اروپايی و آمريکايی به خانواده محمد رحمت، شاکی پرونده محمدرضا حدادی: از قصاص محمدرضا بگذريد، رهانا

جمعی از فعالين حقوق بشر اروپايی و آمريکا با ارسال نامه‌ای به خانواده محمد رحمت شاکی پرونده محمدرضا حدادی ضمن عذرخواهی از آنان، خواسته‌اند تا آن‌ها از قصاص حدادی بگذرند.

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
روز گذشته‌ مصاحبه‌ای در تارنمای رهانا با خانواده رحمت شاکی پرونده محمدرضا حدادی به عنوان اوليای دم منتشر شد. در پی اين مصاحبه تعدادی از فعالين حقوق بشر از کشورهايی چون کانادا، آلمان ايتاليا و پرتقال به خانواده مرحوم محمد باقر رحمت نامه‌ای ارسال کردند.

در اين نامه که برای تارنمای رهانا فرستاده شده است،‌ اين فعالين حقوق بشر از خانواده رحمت تقاضای بخشش محمدرضا حدادی را کرده و به آن‌ها گفته‌اند که با اجرای مجازات اعدام «عدالت» اجرا نمی‌شود.

متن اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده محنرم رحمت

ما جمعی از فعالين حقوق بشر و مخالفان اعدام از مونيخ آلمان برای شما می‌نويسم. ما مصاحبه شما با «رهانا» را خوانديم و از آن پس عميقا در حال تلاش برای پيدا کردن کلماتی هستيم که به شما بگوييم چقدر شوکه هستيم و چقدر متاسفيم به دليل اتفاقاتی که برای شما و خانواده‌تان افتاده است.
اين نوشته در واقع تلاشی است برای ابراز غم و اندوه ما و برای ابراز همدردی صميمانه برای از دست رفتن غم‌انگيز پدر محبوب شما.
آقای رحمت شما چشمان ما را باز کرديد و با شجاعت خود نشان داديد که چگونه کارها اشتباه پيش رفته است.
ما از شما بابت تمام نامه‌هايی که بايد به شما ارسال می‌کرديم اما نکرديم عذر خواهی می‌کنيم. ما از شما بابت عزت، محبت و احترامی که شايسته شما است اما هرگز به شما ابراز نشد، معذرت خواهی می‌کنيم. ما عذر خواهی می‌کنيم که هنوز هم نمی‌توانيم کلمات مناسبی را بيابيم که ميزان وحشت ما از تصور درد و رنجی که شما و خانواده‌تان متحمل می‌شويد را بيان کند.
آقای رحمت ما نمی‌توانيم گذشته شما را تغيير دهيم اما قول می‌دهيم تمام تلاش‌مان را بکنيم تا اطمينان حاصل شود که حرف‌های شما در همه جای جهان شنيده می‌شود و جهان متوجه حقيقت خواهد شد.
آقای رحمت ما فعالين حقوق بشر مخالف مجازات اعدام هستيم. ما می‌خواهيم اين اطمينان در شما حاصل شود که تحت هيچ شرايطی موافق اين نيستيم که مجازاتی برای قاتلان و جنايتکاران اعمال نشود. عدالت بايد به خدمت قربانيان دربيايد و قاتلان بايد به مجازات اعمال خود برسند.

ما آقای حدادی را نمی‌شناسيم اما بعد از خواندن مصاحبه شما متوجه شديم که اگر او چنين کرده است، سزاوار است تا برای باقی عمر خود مجازات شود. به همين دليل می‌خواهيم و از شما درخواست می‌کنيم لطفا در صورت امکان او را در مورد مجازات قصاص عفو کنيد زيرا ما اعتقاد داريم که اعدام راه حل نيست و اين سيستم هرگز تغيير نخواهد کرد اگر ما به مجازات چشم در مقابل چشم ادامه دهيم.
شما بسيار رنج کشيده‌ايد. فقط خداوند می‌تواند تصور کند چه چيزی بر شما رفته است. ما از صميم قلب برای شما و خانواده‌تان به خاطر اين فقدان و برای اين‌که قوی و مقاوم بمانيد دعا می‌کنيم. اميد که صلح و آرامش به شما بازگردد.

خداوند نگهدار شما و خانواده‌تان باشد.
با احترام

کاترين اواک، آلمان
تنی نوراويان، کانادا
اولی سندان، آلمان
مريم نائب يزدی، کانادا
سياوش جليلی، کانادا
اينس کروگر، پرتقال
پترا پولتس، آلمان
شهلا باور، آمريکا
لوس برهم،‌ پرتقال
تريشا کلاو، کانادا
کريستينا آنونزيتا، ايتاليا

•اين نامه از طريق گزارشگران رهانا به دست خانواده مرحوم محمدباقر رحمت خواهد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016