چهارشنبه 16 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا: اگر پيشنهاد ايران جدی باشد، ما آماده مذاکره هستيم، راديو بين المللی فرانسه

واسع محسن - بدنبال اعلام شرايط سه گانه ای ايران برای مذاکرات اتمی با غرب، آمريکا اعلام کرده است که در صورت جدی بودن پيشنهاد ايران، آماده مذاکره با ايران است.
مارک تونر، يک سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز سه شنبه گفت : " در صورتيکه پيشنهاد ايران به کشور های گروه ۵+۱ جدی باشد در آنصورت من فکر ميکنم ما هم آماده گفت و گو هستيم."

اندکی پيشتر از اين اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمريکا، سعيد جليلی دبيرشورای امنيت ملی ايران، با ارسال نامه ای به کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ايران، با رعايت شرايطی آماده از سرگيری مذاکرات در مورد پرونده هسته ای خود با کشورهای گروه ۵+۱ ميباشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه در ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل تاکيد کرد که آمريکا فشار بر ايران را ادامه خواهد داد.

رئيس جمهور آمريکا گفت : " ما درنظر داريم ايران را تا زمانی تحت فشار قرار دهيم که اين کشور تعهدات خود در برابر جامعه بين المللی را رعايت کند و از رفتار تحريک آميزی که اين کشور را به تهديدی برای همسايگان و جامعه جهانی مبدل کرده است دست بردارد."

اين در حالی است که بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، خواستار اعمال تحريمهای شديدتری عليه ايران شد.

اتحاديه اروپا پيشنهاد ايران برای سرگيری مذاکرات را يک "خبر خوشايند" توصيف کرده و لی افزوده است که اين مذاکرات بايد فقط روی پرونده اتمی اين کشور متمرکز باشد و نه روی موضوعی ديگر.

سعيد جليلی دبير شورای امنيت ملی ايران روز سه شنبه موضعگيری اتحاديه اروپا در برابر سلاح هسته ای اسرائيل را يکی از موضوعاتی دانسته بود که بعقيده او برای فراهم کردن "مبانی مشترک" گفت و گوی ايران با غرب کمک خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه می گويد آمريکا که روی برگزاری يک کنفرانس در سال ۲۰۱۲ برای غير هسته ای ساختن منطقه خاور ميانه حساب می کند تمايل ندارد روی فعاليت های هسته ای اسرائيل انگشت بگذارد.

سخنگوی کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا روز سه شنبه گفت ايران تا کنون به دعوت او برای از سرگيری مذاکرات پاسخ رسمی نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016