پنجشنبه 17 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپين بين المللی حقوق بشر: جلوگيری عامدانه از دسترسی زندانيان به مداوای پزشکی

۱۶ تيرماه ۱۳۸۹- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز گزارش داد که مقامات ايرانی زندانيان عقيدتی را با نگهداری در شرايط خطرناک بهداشتی و ممانعت از مداوای آن ها، قربانی می کنند.

هادی قائمی سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در اين مورد گفت: "ايران زندانيان عقيدتی را با نگهداری در سلول های پر ازدحام و غير بهداشتی و شيوع انواع بيماری ها، کم غذايی و عدم دسترسی به مداوای پزشکی؛ هدف قرار داده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نرگس محمدی؛ نائب رئيس کانون مدافعان حقوق بشر که در تاريخ ۲۰ خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت شده بود پس از آزادی در بيمارستان بستری شد. نرگس محمدی در دوره بازداشت و در جريان بازجويی بشدت تشنج کرد و دچار فلج عضلانی و تکلم شد. نه تنها وی مورد مداوای پزشکی قرار نگرفت بلکه تحت بازجويی های مداوم در اين شرايط بحرانی بوده است.

بيش از صد زندانی عقيدتی پس از انتخابات در بند ۳۵۰ زندان اوين در شرايط آلوده؛ هوای بد و غذای بدون کيفيت نگهداری می شوند و مقامات زندان و وزارت اطلاعات مکرر مانع دسترسی آن ها به مداوای مناسب پزشکی می شوند . تعدادی از اين زندانيان در بند ۳۵۰ و ساير بندهای زندان اوين بخاطر شرايط غير بهداشتی دچار بيماری های سختی شده اند که می توان به ضيا نبوی؛ پيمان کريمی آزاد؛ حمزه کرمی و مجيد توکلی اشاره کرد.

اين شرايط نگهداری زندانيان نقض الرامات قانونی ايران بعنوان امضا کننده ميثاق بين المللی حقوق سياسی و مدنی است.

بر اساس گزارش قبلی کمپين؛ بند ۳۵۰ زندان اوين پر ازدحام ترين بند زندان و مملو از زندانيان سياسی پس از انتخابات است. اين بند به بند زندانيان سياسی معروف است زيرا زندانيانی در آن نگهداری می شوند که بخاطر نگرش های سياسی شان و پس از يک دوره طولانی زندان انفرادی و بازجويی به آن منتقل شده اند. کمپين گزارش هايی از غذاهای فاسد و بی کفيت؛ رختخواب های آلوده و محدوديت خودسرانه دسترسی به مداوای پزشکی دريافت و تاييد کرده است.

کمپين همچنين عميقا نگران عبدالرضا تاجيک؛ روزنامه نگار و عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که پس از نرگس محمدی در ۲۲ خرداد ماه بازداشت و ناپديد شد و هيچ اطلاعاتی در مورد محل نگهداری او در دسترس نيست.

خواهر تاجيک با تکرار اينکه تلاش هايش برای مشخص کردن محل نگهداری برادرش ناموفق بوده به کمپين گفت که" بنظر می رسد که حتی دادستان هم نمی داند تاجيک توسط چه کسانی و به چه دليل بازداشت شده و در کجا نگهداری می شود."

هادی قائمی در مورد تاجيک گفت: "اين يک علامت خطر است که حتی مقامات قضايی ادعا می کنند که هيچ اطلاعاتی در مورد تاجيک ندارند."

کمپين بين المللی حقوق بشر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016